VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Lidský přístup se do žádných tabulek nevejde, říká jednatel CDC Data Strapina

Brno, Mikulov /CHOVÁME SE ODPOVĚDNĚ/ – Před devatenácti lety začínali v Mikulově jako malá regionální firma, dnes mají vedle reprezentativního brněnského sídla v České republice už pět dalších poboček. Kromě Mikulova i v Praze, Příbrami, Děčíně a Šumperku. Firma CDC Data je v oblasti počítačových informačních technologií zavedeným pojmem. Se stovkami klientů. Jejím hlavním cílem je zajistit zákazníkům, aby jim počítačová technika co nejvíce pomáhala v práci. Díky nonstop dispečinku je pro ně k dispozici čtyřiadvacet hodin denně.

17.10.2016
SDÍLEJ:

Jednatel společnosti CDC Data Luboš Strapina. Firma se zabývá informačními technologiemi.Foto: archiv

Společnost CDC Data je partnerem všech pivovarů Heineken působících v České republice a na Slovensku, procuje pro Českou televizi, Karlovu univerzitu, ale třeba i břeclavské Vodovody a kanalizace. Zákazníky už má také v Belgii a Norsku. Spoluzakladatelem a jednatelem firmy je třiačtyřicetiletý Luboš Strapina, který s rodinou bydlí v Břeclavi.

Co si představíte, když se řekne, že se firma chová odpovědně?

Pokud se firma chová odpovědně, musí se chovat odpovědně jako celek. To znamená dostávat závazkům k zákazníkům, tvořit příjemné pracovní podmínky pro zaměstnance, dbát na životní prostředí a v neposlední řadě pomáhat potřebným v rámci společenské odpovědnosti. Dlouhodobě se snažím aby takto firma CDC Data působila, což ocenila i porota soutěže firma roku, kde jsme čtyřikrát po sobě v rámci Jihomoravského kraje postoupili mezi finalisty.

Jak velký důraz kladete na ekologii a ochranu životního prostředí?

Velký, snažíme se životní prostředí zatěžovat co možná nejméně. Už téměř polovina našeho vozového parku využívá k životnímu prostředí šetrný pohon na CNG, tedy zemní plyn. Naše nově zrekonstruované firemní sídlo je podle energetického auditu ve třídě B úsporná budova, což nás stálo nemalé úsilí i množství peněz. Zákazníkům nabízíme zařízení nejen s ohledem na jeho pořizovací cenu, ale i provozní parametry, z nichž jeden z nejdůležitějších je spotřeba elektrické energie.

Co dnes rozhoduje o úspěchu v oblasti informačních technologií?

Spíš bych to zobecnil na úspěch v podnikání, protože si myslím, že není moc velký rozdíl mezi různými odvětvími. Rozhodně je potřeba mít kvalitní tým spolupracovníků s odbornou kompetencí a pak poskytovat zákazníkům kvalitní služby či produkty, které pro ně mají reálný přínos. Za tyto služby či produkty jsou pak zákazníci ochotni platit. V součtu pak musíte vydělat víc, než utratíte.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity? Vycházíte jim vstříc například v oblasti rozšiřování kvalifikace?

Systém zaměstnaneckých benefitů máme propracovaný, protože musíme být konkurenceschopný zaměstnavatel v porovnání s velkými nadnárodními koncerny, které mají v Brně spoustu nabídek. Co ale naši zaměstnanci hodnotí nejvýše, je „lidský přístup", který se do žádných tabulek a benefitů nevejde. I přes celorepublikovou působnost a zhruba sedmdesát zaměstnanců pořád fungujeme jako soudržná rodinná firma. K základním benefitům, které nabízíme, patří právě zvyšování kvalifikace nebo výuka jazyků.

Snaží se firma CDC Data konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Dlouhodobě spolupracujeme s ústavem sociální péče Srdce v domě v Klentnici, kde jsme se podíleli na řadě projektů včetně postupného začlenění některých jejich klientů do pracovního procesu. V této oblasti jsme byli první, kdo se do něčeho takového pustil, nyní již funguje zaměstnávání u řady dalších firem. Občas se také snažíme zpříjemnit život dětem z mikulovského dětského domova, kde jsme například pomohli zaplatit lyžařský výcvik. Nebo jsme děti pozvali na dětský den organizovaný pro potomky našich zaměstnanců.

Podporujete na jihu Moravy i nějaké další akce a aktivity, například sportovní, kulturní a podobně?

Ano, dlouhodobě podporujeme vybrané aktivity od sportu přes kulturu. V minulosti to byl například hokej v Břeclavi, partnerství s Kometou Brno a řada menších sportovních akcí. Letos jsme se rozhodli podpořit Národní Divadlo v Brně, kde jsme se zařadili mezi partnery na novou divadelní sezonu. Po konci obchodního roku, který máme v březnu, vždy vyhodnotíme uplynulou spolupráci a přemýšlíme o nových aktivitách. Naši podporu směřujeme převážně na jižní Moravu, kde firma sídlí a kde také bydlíme.

Jednatel společnosti CDC Data Luboš Strapina. Firma se zabývá informačními technologiemi.

Autor: Michal Šupálek

17.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Lednickou loupež policisté objasnili. Kriminalisté viní mladého cizince

Ilustrační foto.

Epidemie třetího tisíciletí. Lidí s cukrovkou přibývá, v Brně je vyšetří zdarma

V brněnské zoo se narodila dvě levhartí mláďata. Po sedmnácti letech

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Významného chovatelského úspěchu dosáhla brněnská zoo. Po sedmnácti letech se v noci z 20. na 21. listopadu narodila dvě mláďata levharta cejlonského.

Příčinu smrti muže určí pitva. Unikající plyn zůstává jednou z variant

Břeclav – Na výsledky pitvy, která určí přesnou příčinu smrti, čekají nyní policisté v Břeclavi. Případ se týká staršího muže, jenž v okresním městě zemřel ve středu odpoledne.

Řemeslné obory jsou na dně. Mladí lidé nemají o jejich studium zájem

Brno - I když jim jdou řemeslné práce, raději než na odbornou střední školu či učňovský obor se hlásí na gymnázia. Přilákat mladé k technickým a řemeslným oborům mají třeba vznikající technická centra.

Strážníci prodávají věci ze ztrát a nálezů. Lidé na ně stojí fronty

Břeclav – Úplně nový kostým vodníka a mořské panny, historický fotoaparát Flexaret. I takové věci prodávají břeclavští strážníci ve své služebně v Kupkově ulici. Jde o předměty ze ztrát a nálezů. „Největší zájem je o elektroniku, především o iPhone a další mobilní telefony,“ řekl mluvčí strážníků Zdeněk Novák.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT