Společnost CDC Data je partnerem všech pivovarů Heineken působících v České republice a na Slovensku, procuje pro Českou televizi, Karlovu univerzitu, ale třeba i břeclavské Vodovody a kanalizace. Zákazníky už má také v Belgii a Norsku. Spoluzakladatelem a jednatelem firmy je třiačtyřicetiletý Luboš Strapina, který s rodinou bydlí v Břeclavi.

Co si představíte, když se řekne, že se firma chová odpovědně?

Pokud se firma chová odpovědně, musí se chovat odpovědně jako celek. To znamená dostávat závazkům k zákazníkům, tvořit příjemné pracovní podmínky pro zaměstnance, dbát na životní prostředí a v neposlední řadě pomáhat potřebným v rámci společenské odpovědnosti. Dlouhodobě se snažím aby takto firma CDC Data působila, což ocenila i porota soutěže firma roku, kde jsme čtyřikrát po sobě v rámci Jihomoravského kraje postoupili mezi finalisty.

Jak velký důraz kladete na ekologii a ochranu životního prostředí?

Velký, snažíme se životní prostředí zatěžovat co možná nejméně. Už téměř polovina našeho vozového parku využívá k životnímu prostředí šetrný pohon na CNG, tedy zemní plyn. Naše nově zrekonstruované firemní sídlo je podle energetického auditu ve třídě B úsporná budova, což nás stálo nemalé úsilí i množství peněz. Zákazníkům nabízíme zařízení nejen s ohledem na jeho pořizovací cenu, ale i provozní parametry, z nichž jeden z nejdůležitějších je spotřeba elektrické energie.

Co dnes rozhoduje o úspěchu v oblasti informačních technologií?

Spíš bych to zobecnil na úspěch v podnikání, protože si myslím, že není moc velký rozdíl mezi různými odvětvími. Rozhodně je potřeba mít kvalitní tým spolupracovníků s odbornou kompetencí a pak poskytovat zákazníkům kvalitní služby či produkty, které pro ně mají reálný přínos. Za tyto služby či produkty jsou pak zákazníci ochotni platit. V součtu pak musíte vydělat víc, než utratíte.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity? Vycházíte jim vstříc například v oblasti rozšiřování kvalifikace?

Systém zaměstnaneckých benefitů máme propracovaný, protože musíme být konkurenceschopný zaměstnavatel v porovnání s velkými nadnárodními koncerny, které mají v Brně spoustu nabídek. Co ale naši zaměstnanci hodnotí nejvýše, je „lidský přístup", který se do žádných tabulek a benefitů nevejde. I přes celorepublikovou působnost a zhruba sedmdesát zaměstnanců pořád fungujeme jako soudržná rodinná firma. K základním benefitům, které nabízíme, patří právě zvyšování kvalifikace nebo výuka jazyků.

Snaží se firma CDC Data konkrétními projekty pomáhat těm, kteří pomoc potřebují?

Dlouhodobě spolupracujeme s ústavem sociální péče Srdce v domě v Klentnici, kde jsme se podíleli na řadě projektů včetně postupného začlenění některých jejich klientů do pracovního procesu. V této oblasti jsme byli první, kdo se do něčeho takového pustil, nyní již funguje zaměstnávání u řady dalších firem. Občas se také snažíme zpříjemnit život dětem z mikulovského dětského domova, kde jsme například pomohli zaplatit lyžařský výcvik. Nebo jsme děti pozvali na dětský den organizovaný pro potomky našich zaměstnanců.

Podporujete na jihu Moravy i nějaké další akce a aktivity, například sportovní, kulturní a podobně?

Ano, dlouhodobě podporujeme vybrané aktivity od sportu přes kulturu. V minulosti to byl například hokej v Břeclavi, partnerství s Kometou Brno a řada menších sportovních akcí. Letos jsme se rozhodli podpořit Národní Divadlo v Brně, kde jsme se zařadili mezi partnery na novou divadelní sezonu. Po konci obchodního roku, který máme v březnu, vždy vyhodnotíme uplynulou spolupráci a přemýšlíme o nových aktivitách. Naši podporu směřujeme převážně na jižní Moravu, kde firma sídlí a kde také bydlíme.

Jednatel společnosti CDC Data Luboš Strapina. Firma se zabývá informačními technologiemi.Zdroj: archiv