VYBRAT REGION
Zavřít mapu

Ředitel společnosti Frujo Tvrdonice: Standardní produkty dnes umí vyrobit každý

Tvrdonice /CHOVÁME SE ODPOVĚDNĚ/ – Společnost Frujo vznikla u Tvrdonic jako rodinná firma už před šestadvaceti lety. V současnosti zaměstnává více než 130 pracovníků. Je renomovaným výrobcem polotovarů používaných v různých oblastech potravinářského průmyslu. Například v mlékárenství, nápojovém průmyslu, zpracování ryb, tuků a olejů, ale také při výrobě mražených krémů a zmrzlin, lahůdek a pochutin, pekařství či cukrářství. Včetně bio produktů. Koncentráty, sirupy nebo například práškové směsi dodává dnes Frujo navzdory silné konkurenci i odběratelům v řadě států Evropy. Ředitelem úspěšné firmy je Vít Němeček.

27.10.2016
SDÍLEJ:

V čele potravinářské výrobní firmy Frujo, která sídlí poblíž Tvrdonic, stojí Vít Němeček. Foto: archiv společnosti

Co si představíte, když se řekne, že se firma chová odpovědně?

Že naše aktivity směřují k tomu, aby Frujo i nadále mělo budoucnost a patřilo ke kvalitním zaměstnavatelům v regionu. V praxi to znamená sledovat vývoj na trhu a ve světě potravin, rozumně a vizionářsky investovat, spolupracovat s vysokými školami a vývojovými centry, stejně jako investovat do vlastního výzkumu.

Na stranu druhou je třeba i při zvyšujícím objemu výroby mít neustále na zřeteli takové chování, kterým příroda a společnost netrpí. Počínaje důsledným dodržování zásad ochrany životního prostředí, přes kontrolu původu používaných surovin až po zajišťování kvalitních pracovních podmínek. A zde se dostáváme k tématu, které bylo pro Frujo vždy velmi důležité, a sice odpovědnost vedení firmy vůči zaměstnancům a přeneseně i jejich rodinám. Odpovědné chování se ale stejně tak týká každého jednotlivce vůči týmu. Dodržování zákonů, předpisů a norem musí být pro všechny samozřejmostí.

Jak velký důraz klade vaše společnost na ekologii a ochranu životního prostředí?

Dodržujeme jednoduché pravidlo: Nedělej nic, co se ti nelíbí na druhých. Investice do ekologie jsou nedílnou součástí našeho rozpočtu. Frujo například devadesát procent své produkce expeduje v nerezových vratných obalech, nezatěžujících odpadové hospodářství. V posledních pěti letech jsme se soustředili na oblast energetiky. Instalovali jsme na střechách fotovoltaickou elektrárnu, která pokrývá přes dvacet procent naší spotřeby elektrické energie. Dá se tedy klidně říci, že veškerá naše bio produkce je vyrobená elektřinou z přírodních zdrojů. Dalších padesát procent potřeby elektřiny si vyrábíme sami v kogeneračních jednotkách s využitím produkovaného odpadního tepla. Podařilo se nám snížit odběr a spotřebu standardních energií o více než třicet procent.

V letošním roce pokusně instalujeme malou membránovou jednotku na čištění odpadních vod.

Co dnes rozhoduje o úspěchu v oblasti potravinářského průmyslu?

Situace se za poslední roky výrazně mění. Už nerozhoduje pouze nejnižší cena, ale stále vyšší důraz je kladený na kvalitu za akceptovatelnou cenu. Standardní produkty dnes umí vyrobit každý, takže šanci na úspěch mají nové, zajímavé a moderní produkty, ať již v bio kvalitě či s vyloženě exotickými příchutěmi. Jedním z trendů je používání takzvaných super potravin. Nejžádanější ale zůstávají standardní příchutě, jako je například jahoda ve vysoké kvalitě.

Ve vztahu k zákazníkům se nám za šestadvacet let nejvíce osvědčila vzájemná důvěra a respekt. Zákazník potřebuje jistotu kvality, dodávek a maximálního servisu.

Nabízíte pro své zaměstnance nějaké benefity?

Vedle základního benefitu, to znamená férového přístupu k zaměstnancům a včasného vyplácení mzdy, jsou součástí naší firemní kultury i různé další výhody. Jen namátkově příspěvek na životní či penzijní pojištění, čtvrtletní odměny za výkon firmy, odměny k životnímu jubileu, vánoční dárky, akce a výlety pro rodiny zaměstnanců a podobně.

Od letošního roku pak naběhl ucelený program zaměstnaneckých benefitů, ve kterém navíc poskytujeme například věrnostní program ve formě příspěvku na letní dovolenou, očkování proti chřipce a hepatitidě, levné tarify mobilního operátora i pro rodinné příslušníky nebo vzdělávací program ve formě jazykových a kvalifikačních kurzů.

Podporujete v regionu nějaké akce a aktivity, například sportovní nebo kulturní?

Frujo již mnoho let pravidelně finančně podporuje obec Tvrdonice v oblasti kultury a školství a v Kosticích mládežnické sportovní aktivity tamějšího Sokola. V obou případech se jedná o dlouhodobou spolupráci. Vedle toho poskytujeme čas od času nějaké drobnosti do tombol či namátkově podporu některé kulturní akci v regionu, jako třeba Léto na schodech v Břeclavi.

Autor: Michal Šupálek

27.10.2016 VSTUP DO DISKUSE
SDÍLEJ:
Ilustrační foto

Lednickou loupež policisté objasnili. Kriminalisté viní mladého cizince

Ilustrační foto.

Epidemie třetího tisíciletí. Lidí s cukrovkou přibývá, v Brně je vyšetří zdarma

V brněnské zoo se narodila dvě levhartí mláďata. Po sedmnácti letech

Brno /FOTOGALERIE, VIDEO/ - Významného chovatelského úspěchu dosáhla brněnská zoo. Po sedmnácti letech se v noci z 20. na 21. listopadu narodila dvě mláďata levharta cejlonského.

Příčinu smrti muže určí pitva. Unikající plyn zůstává jednou z variant

Břeclav – Na výsledky pitvy, která určí přesnou příčinu smrti, čekají nyní policisté v Břeclavi. Případ se týká staršího muže, jenž v okresním městě zemřel ve středu odpoledne.

Řemeslné obory jsou na dně. Mladí lidé nemají o jejich studium zájem

Brno - I když jim jdou řemeslné práce, raději než na odbornou střední školu či učňovský obor se hlásí na gymnázia. Přilákat mladé k technickým a řemeslným oborům mají třeba vznikající technická centra.

Strážníci prodávají věci ze ztrát a nálezů. Lidé na ně stojí fronty

Břeclav – Úplně nový kostým vodníka a mořské panny, historický fotoaparát Flexaret. I takové věci prodávají břeclavští strážníci ve své služebně v Kupkově ulici. Jde o předměty ze ztrát a nálezů. „Největší zájem je o elektroniku, především o iPhone a další mobilní telefony,“ řekl mluvčí strážníků Zdeněk Novák.

Copyright © VLTAVA LABE MEDIA a.s., 2005 - 2017, všechna práva vyhrazena.
Používáme informační servis ČTK. Kontakt na redakci.
Publikování nebo šíření obsahu Denik.cz je bez písemného souhlasu
VLTAVA LABE MEDIA a.s., zakázáno.
Marketingové podmínky. Cookies. Zrušit oznámení

Vážení čtenáři,

náš web Deník.cz přechází kompletně pod zabezpečený protokol, který výrazně zlepší bezpečnost při procházení našich webů.

Z důvodu přechodu je nutné se znovu přihlásit k odběru upozornění na nejnovější zprávy - klikněte na tlačítko "Povolit", kterým si zajistíte odběr zpráv i do budoucna.

Děkujeme za pochopení.

POVOLIT