Předchozí díly seriálu Nebezpečné křižovatky ZDE

Po týdenní odmlce pokračujeme v seriálu o nebezpečných křižovatkách. Břeclavský deník jej připravuje ve spolupráci s vedoucím břeclavského dopravního inspektorátu Jiřím Machem. Každé úterý s jeho pomocí představujeme nebezpečné silniční úseky na Břeclavsku. Zároveň se snažíme poradit, jak se v těchto místech chovat.

Dalším problémovým místem, kde motoristům hrozí riziko dopravní nehody, je křižovatka při sjezdu z dálnice u Břeclavi a rovněž nájezdu na ni o kus dál. „Řidiči nerespektují dopravní značky a při sjíždění z dálnice jedou příliš rychle, což vede k haváriím,“ vysvětluje Jiří Mach.

Hlavní problém: Řidiči při sjíždění z dálnice nerespektují dopravní značku Stůj, dej přednost v jízdě. Proto dochází ke střetům s auty jedoucími po hlavní silnici z Břeclavi na Hodonín, která se mnohdy neřídí sedmdesátikilometrovým omezením rychlosti. Řidiči, kteří se chtějí zařadit na hlavní silnici, ať už z dálničního sjezdu nebo ze silnice od Podivína, pak často nezvládnou vyhodnotit situaci a dochází tak k nehodám se zraněními.

Počet nehod: Za loňský rok policisté šetřili v úseku pod dálnicí čtyři nehody. Zatím poslední se stala letos na jaře. Problém je, že boční střety bývají velmi nebezpečné.

Doporučení: Řidiči by měli především respektovat stopky na obou vedlejších silnicích. Hlavní tah je velmi široký, takže než se auto rozjede a zařadí do pruhu, potřebuje k tomu určitou dobu. Mezitím po hlavní silnici dojíždí ke křižovatce automobily, které míří zejména z kopce od Břeclavi často větší rychlostí, než je dovoleno.Na křižovatce je proto třeba zastavit, pořádně se rozhlédnout a hlavně si uvědomit, že je k zařazení potřeba více času.

Řidiči, kteří jedou po hlavní silnici, by zase měli dodržovat dopravní omezení, které je sedmdesát kilometrů v hodině. Někteří si myslí, že platí jen před dálničním mostem, ovšem tak to není. Přidat plyn mohou až několik desítek metrů za ním, tedy za odbočkou na dálnici směrem na Brno.

Řidiči sjíždějící z dálnice by také neměli jet příliš rychle, zejména při špatném počasí. Zatáčka je totiž poměrně prudká, takže při vyšší rychlosti auta vynáší ze silnice. Výsledkem byly pády do příkopů, po umístění svodidel zase hrozí nárazy do nich.

Návrhy a řešení: Problémy s nezastavováním na stopce se podařilo stáhnout na minimum zvýrazněním dopravních značek reflexní barvou. Pokud bude potřeba, policisté jsou připraveni zvýraznit reflexně i značku omezující rychlost na sedmdesát kilometrů v hodině na hlavní silnici. Výhledově je v plánu napojení obchvatu, což si vyžádá vybudování bezpečnější kruhové křižovatky.

Máte tip na nebezpečnou křižovatku nebo silnici?