O tomto ví málokdo. Za tu dobu se může, ale nemusí vyskytnout na vozidle nějaká závada, kterou byste dle zákona byli povinni řešit. Nejde o záruku, jak jsem zde popsal v minulém díle, ale o rozpor mezi stavem vozu a tím, co jste uvedli při předání novému majiteli. Soukromý prodej se co do výše prodejní ceny jeví jako výhodnější, ale je to jen za předpokladu, že jste si stavem vaší ojetiny jisti.

Věřte, že nový zákazník může mít spousty následných dotazů a připomínek a ne každému prodávajícímu to může být vhod. Co se hodně podceňuje při soukromém prodeji je kupní smlouva a popis technického stavu prodávaného vozidla. Zde vzniká velký prostor k dohadům, co všechno jste kupci řekli a co ne. Takže pokud se vám zdá, že bazar za vaše auto nabízí částku nižší, než jste požadovali, prodejte si ho sami.

Chcete-li se však vyhnout následným komplikacím, reklamacím spojeným s prodejem a to převážně letité ojetiny, je lepší přenechat garance na bazaru, který je přebírá v plném rozsahu. Vy si už jen zrušíte pojištění, které jste na vozidle měli, a to na základě prodejní smlouvy. Je to opravdu nejpohodlnější varianta výměny vozu za nový. Cenový rozdíl mezi vaší představou a nabídkou autobazaru se vám může jevit jako nepřiměřený, jenže ve skutečnosti tomu tak není. Veškeré náklady spojené s chystáním ojetiny k prodeji hradí autobazar.

U starých aut je těch investic opravdu hodně a stále jsou tu ty garance skrytých vad, které je nutno brát v patrnosti, a to bez ohledu na to, zda má vozidlo deset, nebo dvacet let. Takže je jen na vás, která varianta prodeje je pro vás lepší. Další případné dotazy lze nadále zasílat na emailovou adresu: kudlacek@suprkara.cz

MICHAL KUDLÁČEK

Autor je prodejcem v břeclavském autobazaru Suprkara