Předchozí díly seriálu Nebezpečné křižovatky najdete ZDE

Pokračujeme dalším dílem seriálu o nebezpečných křižovatkách v regionu. Břeclavský deník jej připravuje ve spolupráci s vedoucím břeclavského dopravního inspektorátu Jiřím Machem. Každý týden s jeho pomocí představujeme nebezpečné silniční úseky na Břeclavsku, kde hrozí zvýšené nebezpečí srážky. Zároveň se snažíme poradit, jak se v těchto místech chovat, aby nedocházelo k nehodám, které mohou mít, a často také mívají, vážné následky.

Máte tip na nebezpečnou křižovatku nebo silnici? Pište na redakce.breclavsky@denik.cz

Dnes jsme vybrali křižovatku mezi Hustopečemi a Starovičkami, kde řidiči odbočují směrem na Horní Bojanovice. „V tomto místě platí zákaz předjíždění, který však mnozí řidiči nedodržují. Dochází pak k zadním či bočním nárazům, a ty mají za následek lehká či středně těžká zranění,“ vysvětlil vedoucí dopravního inspektorátu břeclavské policie Jiří Mach.

Hlavní problém: Řidiči, kteří jedou po hlavní silnici, v prostoru křižovatky předjíždí. Značky před křižovatkou přitom tuto možnost zakazují. U křižovatky je problém také v noci. Je totiž mimo obec a neosvětlená. Pokud tedy auta na křižovatce odbočují z hlavní silnice na vedlejší, řidiči jedoucí za nimi při předjíždění nestihnou ve vysoké rychlosti na manévr zareagovat. A řidiči odbočujícího auta si často nedostatečně zkontrolují situaci za sebou.

Počet nehod: Na křižovatce u Hustopečí se ročně stane kolem pěti až šesti nehod. Výsledkem jsou zranění zejména krčních páteří. Zranění jsou po bočním nárazu či do zadní části aut lehká nebo středně těžká.

Doporučení: Řidiči by měli zejména dodržovat dopravní značky, v místě nepředjíždět a hlídat si situaci za sebou. Řidič auta, které jede vzadu, si zase musí dávat pozor na to, co dělá kolega před ním. Předjíždění je zbytečně riskantní. Raději by měl zpomalit a počkat, zda řidič před ním odbočuje, nebo pokračuje po hlavní silnici.

Návrhy a opatření: Dopravní policisté zvažují, že na křižovatce zdvojí dopravní značení, chtějí ho zvýraznit zeleným reflexním podkladem. V budoucnu se počítá s rekonstrukcí silnice, což s sebou nese stavební úpravy. Pak by podle vedoucího břeclavského dopravního inspektorátu Jiřího Macha měl být na křižovatce větší klid a bezpečí.

Vážení čtenáři, seriál Nebezpečné křižovatky najdete také v tištěné podobě každé úterý v Břeclavském deníku Rovnost.