Když máte jasno, jaký vůz koupit a máte pár tipů z inzerce, zavolejte prodejci, zda je ještě stále v nabídce. To proto, abyste nejeli nadarmo. Ještě stále se inzerují vozy, které v bazaru vůbec nestojí. Buď je to reklamní trik velkých autobazarů, nebo s vozidlem jezdí jeho majitel. Pokud vám prodejce potvrdí, že je vůz fyzicky v bazaru, zamluvte si jej.

Předem si zajistěte odborníka, který auto prohlédne a vyzkouší. Rád bych upozornil, že výhodou je blízkost autobazaru a to především pro možné uplatňovaní garancí, ale i následného využívaní po prodejních služeb, které kvalitní prodejci nabízí. Mezi ty nejlepší služby patří zvýhodněné servisní úkony, různé formy pojištění nebo i možnost zapůjčení náhradního vozidla, když bude třeba.

Nezapomínejte na důslednost před podpisem kupní smlouvy. Vše řádně přečtěte a pokud vám nebude cokoliv jasné, ptejte se. Trvejte na protokolu o technickém stavu a jeho podrobném vypsání. Stav ujetých kilometrů by neměl nikdy chybět, stejně jako prověření vozidla v systému Autotracer a servisní knížka se servisními záznamy.

Pokud něco z uvedeného prodejce nenabízí, je lepší poohlédnout se jinde. Ušetříte dost peněz, a to především v okamžiku, až budete chtít koupené vozidlo po čase prodat, nebo vyměnit, anebo pokud se na vozidle záhy něco pokazí a vy to budete chtít reklamovat. Zázemí, upravené prodejní místo, profesionální přístup a kvalitně připravená auta ledacos napoví.

Zrovna tak internetové recenze a reklama v médiích. Toto vše stojí spousty peněz a úsilí, které si může dovolit jen opravdu silný hráč na trhu s ojetými vozy. Takoví vždy dbají na svou pověst a především na doporučení svých zákazníků. I vy se budete do takového autobazaru rádi vracet.

MICHAL KUDLÁČEK (autor je prodejcem v břeclavském autobazaru Suprkara)