Předchozí díly seriálu Nebezpečné křižovatky ZDE

Čtvrtým dílem pokračujeme v seriálu o nebezpečných křižovatkách. Břeclavský deník jej připravuje ve spolupráci s vedoucím břeclavského dopravního inspektorátu Jiřím Machem. Každé týden s jeho pomocí představujeme nebezpečné silniční úseky na Břeclavsku. Zároveň se snažíme poradit, jak se v těchto místech chovat.

Tentokrát jsme vybrali nebezpečný úsek na rychlostní silnici R52 z Mikulova směrem na Pohořelice. Konkrétně se jedná o křížení s vedlejšími účelovými komunikacemi u rybárny na břehu novomlýnských nádrží.

Po cestách projíždějí cyklisté, kterým při neopatrnosti hrozí srážka s auty či motorkáři. „Na hlavní silnici je v tomto úseku omezení rychlosti na sedmdesát kilometrů v hodině a zákaz předjíždění. Řidiči však často tuto rychlost překračují,“ upozorňuje na nebezpečný nešvar Jiří Mach.

Hlavní problém: Cyklisté odbočují u rybárny z hlavní silnice na polní cestu a pokračují dál kolem jezer. Opačně najíždí i vedlejší cesty na druhé straně a pokračují po hlavní silnici směrem k Mikulovu. Někteří přejíždějí frekventovanou silnici napříč. Následky jsou tragické. Zejména když cyklista ukáže pozdě, že odbočuje a nepodívá se za sebe. To je cesta k neštěstí.

Infografika. Křižovatka Rybárna

Počet nehod: V tomto úseku se stala řada smrtelných nehod. Za posledních pět let tam zahynulo asi pět lidí, nejčastěji cyklistů. I letos zaplatil jeden člověk poblíž rybárny nejvyšší daň.

Doporučení: Někteří řidiči navzdory dopravním značkám nedodržují předepsanou rychlost. Úsek totiž svádí k tomu, aby sešlápli plynový pedál víc k podlaze. Měli by si ale uvědomit, že tím ohrožují zejména cyklisty. Ti by se zase při odbočování nebo přejíždění silnice měli pořádně přesvědčit, zda je nepředjíždí auto. Zejména v letních měsících je v tomto místě velmi silný provoz a cyklistům, kteří se jen ohlédnou přes rameno, se jen těžko odhaduje vzdálenost přijíždějících aut. Policisté proto raději doporučují sesednout z kola, jít na krajnici, pořádně se rozhlédnout a potom přejít pěšky na druhou stranu.

Návrhy a řešení: Dopravní policisté už dali podnět ke zvýraznění dopravního značení, včetně dvojité plné čáry. Opatření by mělo řidiče dostatečně upoutat. Protože se zatím nejedná o komunikaci dálničního typu, nelze do budoucna stoprocentně vyloučit možnost nehod v tomto úseku.

Máte tip na nebezpečnou křižovatku nebo silnici? Pište na redakce.breclavsky@denik.cz