Máte tip na nebezpečný silniční úsek na Břeclavsku? Pište na redakce.breclavsky@denik.cz.

Na nebezpečné křižovatky navazuje seriál o nebezpečných silničních úsecích. Břeclavský deník jej opět připravuje ve spolupráci s vedoucím břeclavského dopravního inspektorátu Jiřím Machem. Každý týden s jeho pomocí představujeme nebezpečné silniční úseky na Břeclavsku, kde hrozí zvýšené nebezpečí srážky. Zároveň se snažíme poradit, jak se v těchto místech chovat, aby nedocházelo k nehodám, které mohou mít, a často také mívají, vážné následky.V dnešním dílu jsme se zaměřili na poměrně zrádný úsek silnice první třídy I/55 vedoucí z Břeclavi přes Moravskou Novou Ves a dál do Hodonína. „Dobrý stav silnice svádí řidiče k rychlé jízdě a nedodržování předpisů. Navíc je na silnici poměrně hustý provoz, což vede k častým nehodám s mnohdy smrtelnými následky,“ uvedl Jiří Mach.

Předchozí díly seriálu Nebezpečné křižovatky najdete ZDE

Hlavní problém: Řidiči nedodržují rychlost v místech, kde je omezená, a předjíždějí tam, kde to není dovoleno. Zejména pak v místech křižovatek. Největších prohřešků se dopouštějí na křižovatce při sjezdu z dálnice, u restaurace U Husára, Hrušek a Moravské Nové Vsi. Stává se, že řidiči při předjíždění přejíždějí přes odbočovací pruhy, což je zakázáno.

Počet nehod: Na tomto úseku zaznamenávají policisté každoročně několik desítek více i méně závažných nehod s mnohdy smrtelnými následky. Příčin je několik. Na křižovatce u dálnice a při zařazování se na hlavní tah ze silnice od Podivína je to především nezastavení na stopce a nedání přednosti. Další příčinou kolizí je odbočování z hlavního tahu s následnými boční střety a nerespektování předepsané rychlosti vedoucí k tomu, že do sebe auta zezadu narážejí.

V nočních hodinách řeší policisté obvykle nehody aut s cyklisty. Pravidelně na křižovatce U Husára a na dálniční křižovatce u Břeclavi.
Při odbočování z hlavního tahu u Moravské Nové Vsi směrem na Prušánky už i několik lidí přišlo o život.

Doporučení: Řidiči by měli respektovat značky, dbát na danou rychlost a nepředjíždět tam, kde se předjíždět nesmí. Pamatovat by měli i na to, že policisté často hlídkují jak s vrtulníky, tak motocykly, a nebo si půjčují dálniční passaty. Cyklisté by pak neměli zapomenout na používání reflexních prvků na oblečení a na povinnou výbavu kola. Jsou pak totiž lépe vidět.

Návrhy a opatření: Zrádným křižovatkám v tomto úseku by v noci prospělo osvětlení, které citelně chybí. Řadu nehod musejí totiž policisté řešit také v noci. V budoucnosti se počítá s rozšířením silnice ze dvouproudové na čtyřproudovou.

Vážení čtenáři, seriál Nebezpečné úseky silnic najdete také v tištěné podobě každé úterý v Břeclavském deníku Rovnost.