Nový druh byl pojmenován Congolius, což znamená žába z Konga. K jeho objevení pomohla především molekulární biologie, tedy izolace DNA a následné fylogenetické analýzy, které napoví, jak se druh vyvíjel a kdo byl jeho předek. „Náš objev vnáší nový vhled na evoluci rákosničkovitých žab, zároveň poukazuje na nedostatečné poznání biodiverzity těžko přístupných pralesů středního Konga,“ vysvětlil Václav Gvoždík. Akademie věd ČR přitom na objevu spolupracovala s Národním muzeem.

V místech bývalých veřejných toalet "metro" vznikají zádržné nádrže pro dešťovou vodu, kterou město využije při péči o městskou zeleň. Vzniknou zde i podzemní kontejnery na recyklovatelný odpad.
Obtížný život na Karlově náměstí v Třebíči: podívejte se, jak to tam nyní vypadá

Během výzkumu si vědci užil i pořádnou porci dobrodružství, museli se totiž dostat do lokalit ve středním Kongu. „Z výchozího bodu města Kisangani jsme se do oblasti kodrcali po vodou vymletých úzkých pralesních stezkách na motorkách celé čtyři dny,“ vzpomíná nyní Václav Gvoždík. V celém regionu mohl také zapomenout na elektrickou síť nebo telefonní signál. Výsledek však vědcům tyto strasti bohatě vynahradil.