Expresní vozy byly vyrobeny jen ve dvou prototypech s označením M 290.0 s inventárními čísly 01 a 02.

Trať dlouhou 397 kilometrů překonal rychlík v jízdním řádu z roku 1936–1937 za 4 hodiny a 52 minut ve směru do Prahy. V opačném směru byla cesta o minutu kratší.

Velká kašna na náměstí Svobody.
Pítka nebo fontány. Podívejte se, kde všude se mohou lidé v Brně osvěžit

„Slovenská strela se rychle zapsala do povědomí lidí v Československu jako unikátní superrychlý motorový vůz, který představoval komfortní spojení mezi Prahou a Bratislavou. Byl to první povinně místenkový vlak českých drah. Ministerstvo železnic rozhodlo v únoru 1936, že vozy budou mít višňově červený nátěr se střechou v barvě starého zlata, nápisy byly ve slovenštině, protože oba vozy byly přiděleny lokomotivnímu depu Bratislava, jako dílny byla určena železniční opravna Nymburk," popsala v Internetové encyklopedii dějin Brna historička Miroslava Menšíková. Vozy přestaly jezdit až při okupaci v roce 1939.

V roce 2010 prohlásila vláda vozy kulturní památkou.