Základem pro přemostění mají být přírodní valy. Konstrukce lávky je navržená ze dřeva, zábradlí bude ocelové. „Nyní se vypracuje projekt pro stavební povolení,“ sdělil hodonínský místostarosta Ladislav Ambrozek.

Pokud vše půjde podle očekávání, tak se začne stavět v roce 2021. Část opozice s tím ale nesouhlasí. „Bude to nehospodárné, bude stát čtrnáct až šestnáct milionů korun,“ uvedl zastupitel František Novotný. Preferuje dlouhodobější stavbu, která má přemostit nejen dva jízdní pruhy, ale hned čtyři. Do budoucna se totiž počítá s přeměnou státní silnice I/55 na dálnici D55.

Plán dálnice D55
- Otrokovice, jihovýchodní obchvat (2018 až 2021)
- Babice – Staré Město (2020 až 2022)
- Staré Město – Moravský Písek (2021 až 2024)
- Napajedla – Babice (2021 až 2024)
- Moravský Písek – Bzenec (2021 až 2024)
- Bzenec-Přívoz – Rohatec (2022 až 2024)
- Rohatec – Lužice (2025-2028)
Zdroj: ŘSD ČR

Více než jedenáctikilometrový úsek mezi Rohatcem a Lužicemi je podle republikového Ředitelství silnic a dálnic v přípravě. Se zahájením stavby se výhledově počítá v 2025 a s uvedením do provozu o tři roky později.

V současnosti se na D55 staví jen jihovýchodní obchvat Otrokovic. Dále má následovat úsek z Babic do Starého Města. „Vypořádáno je pětadevadesát procent pozemků. Předpokládáme zahájení stavby v příštím roce,“ uvedl tento týden mluvčí Ředitelství Jan Studecký.

O rok později by se podle něj mohlo začít v části mezi Starým Městem a Moravským Pískem, kde má stát připravených jedenadevadesát procent potřebných parcel. „Jenže pak jsou tu obavy, že se hned dál pokračovat nebude. A kamiony budou léta projíždět městy Bzenec a Strážnice,“ varoval dlouholetý dispečer kamionové dopravy Rudolf Bauer.

Pro navazující čtyři kilometry dálnice má stát vypořádanou jen necelou pětinu pozemků.