„Nelíbí se mi to. Někdy je tu opravdu velký zmatek a lidé pořádně neví, který autobus je ten jejich. Stojí jich tu moc na malém prostoru,“ myslí si třeba Brňanka Alžběta Polníková.

Od Grandu každý den odjíždí kolem 160 autobusů. „Vytíženost nádraží se blíží sto procentům,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová.

Právě dopravní podnik totiž nádraží spravuje. Jeho rozšíření ovšem neplánuje, připravuje pouze projekt na zlepšení zázemí pro cestující. „Půjde o záchody, čekárnu a také komerční prostory. Stavba má stát deset milionů korun a aktuálně řešíme, zda práce rozdělit do více etap,“ popsala plány mluvčí Lukšová.

Na nádraží přitom nedávno přibyly nové autobusy, které jeho vytíženost zvýšily. Před dvěma týdny odsud začal jezdit dopravce FlixBus, který jen na trase z Brna do Prahy nabízí každý den osmadvacet spojení. „Nádraží u Grandu jsme si vybrali z toho důvodu, že je populární mezi našimi cestujícími,“ uvedla mluvčí dopravce Nina Göbbels.

Nejvíc autobusů od Grandu ale vypravuje RegioJet. „Ročně přes toto nádraží převezeme dva miliony cestujících. Grand je nejblíže městskému centru a jezdí odsud i další dopravci,“ sdělil mluvčí Aleš Ondrůj.

Myšlenku, že by firma pro zlepšení situace u Grandu mohla přesměrovat část svých spojů třeba na Zvonařku, Ondrůj zavrhl. „Takovýto přesun by snížil komfort pro cestující, zhoršil služby a narušil přestupní vazby mezi spoji,“ vysvětlil Ondrůj.

Autobusové nádraží Zvonařka má přitom na rozdíl od Grandu ještě rezervy. „Denně náš dispečink odbaví 992 autobusů, vytíženost je na dvaasedmdesáti procentech,“ vypočetl vedoucí provozního úseku nádraží Jiří Večeřa.

Nevýhodou Zvonařky oproti Grandu je vyjma vzdálenější polohy od centra města a vlakového nádraží také zanedbaný vzhled. To se ale má změnit. „Připravujeme celkovou modernizaci nádraží. Vznikne nová odbavovací hala, parkoviště pro osobní auta a informační systém pro cestující. Na projektu se podílí architektonická kancelář Chybík a Kryštof,“ doplnil Večeřa. Kdy ale stavba začne, Večeřa neuvedl.

Stavební stroje ovšem budou Zvonařkou znít už za dva týdny. Pracovat nebudou na nádraží, ale na první etapě přeložení tramvajové tratě z Dornychu do Plotní ulice, se kterou Zvonařka sousedí. „Provoz na nádraží to neomezí, s vedením Brna a firmami, které na přeložce budou pracovat, totiž spolupracujeme,“ ubezpečil vedoucí Večeřa.