Dělníci s opravami začali loni v červnu. Rozšířili vozovku, prodloužili připojovací i odbočovací pruhy. Rozšíření podstoupily i dálniční mosty. „Při stavbě nám šlo hlavně o bezpečnost projíždějících řidičů i našich zaměstnanců. Proto jsme osazovali dočasná betonová svodidla ve více etapách, než požadoval objednatel. I nad rámec toho, co nám určuje zákon jako povinnost," uvedl Michal Reiter. Je výkonný ředitel firmy Skanska, která modernizaci zajišťovala.

Přesto uzavírky lidem komplikovaly cestování, hlavně v létě. „Cesta kolem Brna trvá stejně dlouho jako projet zbytek cesty do Prahy," stěžoval si tehdy Adam Kinzl.

Kvůli problémům v roce 2015, které nadělalo souběžné uzavření dálnic kolem Brna a opravy krajských silnic, se jihomoravští silničáři scházejí se zástupci Ředitelství silnic a dálnic na konzultačních schůzkách. Opravy budou pokračovat v roce 2018 od Ostrovačic k Devíti křížům.