Půl hodiny, mnohdy i více. Takové je v těchto dnech běžné zdržení, když potřebuje řidič ze Znojma přijet v čase dopravní špičky na kontrolu k lékaři do znojemské nemocnice. Takovou zkušenost má třeba Milan Stejskal. „Běžně jsem do nemocnice jezdil deset minut. Nedávno jsem potřeboval k lékaři a dojezd mi stejnou cestou trval půl hodiny. Nestihl jsem tak objednaný termín návštěvy lékaře,“ uvedl Stejskal.

Profesionální řidič Karel Karpíšek má denně kvůli uzavírkám při rozvozu zboží o hodinu a půl delší trasu. „Mám projetou celou republiku i pár míst v zahraničí, ale Znojmo je v tomto neuvěřitelné. Jasně že chybí obchvat. Ale to, jakým způsobem se dělají uzavírky kolem Znojma kvůli opravám silnic, to je mimo logiku,“ myslí si Karpíšek.

Řidič se dotkl také chování ostatních lidí za volantem. „Nejsou třeba ochotní zipovat, když člověk přijíždí z vedlejší,“ upozornil Karpíšek, který se také jako jeden ze správců aktivně věnuje skupině Doprava Znojemsko na Facebooku.

aktuální uzavírky
∙ Znojmo - Únanovská (skončí už tuto neděli)
∙ Přímětice - K Suchopádu (u Pegasu) do 22. 7., Vranovská do 31. 7.
∙ Suchohrdly do 31. 7., Dobšice do 30. 11.

Nejen běžný řidič, ale také lidé, kteří se dopravou zabývají profesionálně, i část komunálních politiků je přesvědčena, že chybí koordinátor oprav silnic. „Když nekomunikuje ředitelství silnic s krajem, pak se nemůžeme divit, jak doprava ve Znojmě dnes vypadá,“ posteskl si předseda dopravní komise při radě města Karel Podzimek mladší.

Starosta Znojma Jan Grois tvrdí, že řidiči nějaký čas musí vydržet. „Silničáři prostě mají schválený harmonogram prací a město na to nemá vliv. Kraj má dotace z evropských peněz a jde mu o termíny. Jde o to vydržet a od října budeme jezdit po nových silnicích,“ řekl Grois s tím, že problémem je i rostoucí počet aut.

Podle šéfa znojemských silničářů Jaroslava Kosíka se zodpovědné organizace snaží o soulad uzavírek. „Obě stavby koordinujeme. Jediné zhoršení dopravní situace nastalo v Příměticích, kdy dodavatel předpokládal uzavírku podél Pegasu na tři měsíce. Aby však stavba obchvatu stihla dokončit most v Přímětické, bylo nutno tuto dobu zkrátit. Z toho vyplynulo, že se část prací musí provádět za provozu a tím došlo v tomto místě k většímu omezení,“ vysvětlil Kosík.