Po rekonstrukci ve stanici využijí nejmodernější zabezpečovací zařízení, které je napojené na jednotné obslužné pracoviště. „Výpravčí z něj budou řídit provoz na nádraží. Nachází se v nové budově u šestého nástupiště,“ řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Kateřina Šubová.

Dělníci opravili dva historické železniční mosty a také kolejiště s více než dvacítkou výhybek. Nyní opravují podchody. „Rekonstrukce bude úplně hotová v květnu 2020, protože ještě v některých úsecích upevníme koleje,“ uvedla Šubová.

Kvůli nejtěžší části výluky nepojedou vlaky mezi Židenicemi a hlavním nádražím.
Velká výluka je u konce. Poslední omezení a vlaky se vrátí na hlavní nádraží

Po výluce bude nádraží na hraně vytížení. „Přes nádraží projede v průměru 620 vlaků denně, provoz je hlavně ve špičce intenzivní,“ sdělil ředitel státního podniku Jiří Svoboda.