„Je jedním z nejdelších v České republice. V hlavním tělese mostu jsou vidět díry, prohlubně, je tam šílená koroze, nefunguje odvodnění. Zásadní oprava je potřeba,“ řekl židenický místostarosta Petr Kunc.

V únoru plánují silničáři vyhlášení soutěže na zhotovitele. „Předpoklad zahájení stavby je ještě letos,“sdělila mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

Součástí stavby je oprava dvou hlavních mostů a čtyř mostních ramp na silnici I/42 v ulici Otakara Ševčíka přes Ostravskou ulici. Náročné bude podle silničářů především vedení dopravy kvůli velkému zatížení uzlu. „Most budeme opravovat po polovinách. Vždy bude průjezdný v režimu 1+1 v neopravované straně. Toto omezení pravděpodobně začne až příští rok,“ zmínila Trubelíková.

Kunc zmínil i možnou kolizi s rekonstrukcí vodovodu v Gajdošově ulici. „Ale nedá se nic dělat,“ uvedl.

Špatného stavu mostu si všiml například řidič Pavel Kalina. „Nejhorší je silnice ve směru ze Židenic při odbočování doleva do Ostravské ulice, tam se ale většinou jede krokem,“ upozornil před časem Kalina na špatný stav silnice.

V havarijním stavu je také čtrnáct mostů na jihu Moravy, o které se stará Správa a údržba silnic. „Dva už jsou v této chvíli rozestavěné, rekonstrukce má být hotová v květnu. Dalších sedm je připravených na opravu, jeden je před dokončením projekční přípravy," zmínil ředitel krajských silničářů Zdeněk Komůrka.

Rozestavěné jsou mosty v Drásově na Brněnsku a Němčanech na Vyškovsku, na stavbu jsou podle silničářů připravené třeba mosty v Žatčanech, Drnovicích, na Rakovecké u přehrady, Drnholci a další. „V letošním roce předpokládáme, že rekonstrukce mostů budou hrazené především z prostředků Státního fondu dopravní infrastruktury," doplnil Komůrka.