V posledních dvou letech, kdy se cena benzinu i nafty držela vysoko nad třiceti korunami za litr, přehodnotili svoje cestování například někteří drobní živnostníci. „Nemůžeme podnikat bez osobních kontaktů se zákazníky, ale naučili jsme se lépe plánovat výjezdy. Dnes už nenavštěvuji každého zvlášť, ale každý týden si vyhradím den, kdy objedu všechny naráz, abych se nemusel pokaždé vracet do firmy," konstatoval truhlář Jiří Novák ze Žďáru nad Sázavou. S novým systémem prý týdně najede v průměru o dvě stě kilometrů méně a za měsíc je schopen na pohonných hmotách ušetřit až dva tisíce korun.

Šetří také běžní řidiči. Například i tím, že více sledují stav cen na čerpacích stanicích v jejich nejbližším okolí. „Ve městě jsou tři pumpy a jedna má dlouhodobě o dvě až tři koruny nižší ceny než ty dvě zbývající. Dřív se říkalo, že benzín šidí, ale jsou to spíš pomluvy, nikdy jsem s levnějším benzínem neměl problém," říká Petr Svoboda z Nového Města na Moravě.

Obavy z levnějších benzínových pump vyvrací i mluvčí České obchodní inspekce Miloslava Fléglová. „Neplatí, že levná pumpa znamená nekvalitní benzín. Lidé by si spíš měli všímat určitých věcí, které mohou před nákupem pohonných hmot varovat. Je to třeba čistota a upravenost benzínové stanice, její členství ve sdruženích nebo zapojení do programu Pečeť kvality," vyjmenovala Fléglová.

Přehled cen benzínu od roku 2007 do současnosti a seznam pěti nejdražších a nejlevnějších pump na jihu Moravy a Vysočině najdete ve čtvrtek v tištěném vydání regionálních DENÍKŮ.