Opravený dopravní uzel, který opět naplno slouží cestujícím od neděle, na místě zhodnotila i Markéta Schillerová z Blučiny na Brněnsku. „Je to tu určitě lepší než na dolním nádraží. Místa k sezení by tu mohlo být víc, ale myslím, že nějaké lavice postupně přidělají,“ řekla.

Mladá žena se svěřila i s problémy, které jí dělá nový jízdní řád platný od minulého víkendu. „Jezdím vlakem do Rajhradu, kde musím přestupovat na autobus a čekám patnáct minut,“ posteskla si Schillerová.

Hlavní nádraží v Brně po konci výluky
• pochvala cestujících: podoba opravené nádražní budovy
• výtky cestujících: chybí větší čekárna, nedostatek míst k sezení, změny jízdních řádů
• momentální opravy: levé křídlo nádražní budovy
• zpoždění vlaků: rychlík Českých drah do Prahy ve 12.39 o patnáct minut a ve 13.39 o dvacet minut, regionální spoje o jednotky minut
• spoje na dolní nádraží: v 7.57 vlak z Tišnova do Židlochovic a v 16.15 tam končí vlak z České Třebové

Na brněnském hlavním nádraží je nyní otevřená provizorní čekárna s deseti místy. Fungovat bude až do konce příštího roku.

Dělníci momentálně v budově opravují levé křídlo, které od zbytku prostoru odděluje sádrokartonová stěna. „V budoucnu v této části přibudou místa pro sezení, které budou rozprostřena po celé její délce. Doplníme je informačními cedulemi,“ sdělil Ivo Vrzal za firmu Brno New Station Development, která má objekt v nájmu a zajišťuje jeho opravy.

ZPOŽDĚNÍ: 20 MINUT

Podle zjištění redakce nabíraly v pondělí některé vlaky zpoždění patnáct až dvacet minut. Například dva rychlíky Českých drah do Prahy, které odjížděly z Brna krátce po poledni. Pozdější přistavení v řádu jednotek minut měly regionální spoje. „Z našeho pohledu ke komplikacím nebo zdržení kvůli obnově provozu na nádraží aktuálně nedochází,“ zhodnotil situaci mluvčí Českých drah Radek Joklík.

Od obnovení provozu si lidé zvykají na nové číslování kolejí. „Jsou přečíslované stejně jako ve většině stanic. Věříme, že se cestující po roce výluky s novým značením brzy sžijí,“ řekla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Nela Friebová.

U prvního nástupiště u výpravní budovy už není první kolej, ale třetí. První a druhá kolej jsou nově u druhého peronu. Třetí nástupiště má nyní čtvrtou a šestou kolej. U čtvrtého je místo šesté koleje osmá.

Kvůli vytížení uzlu zajíždí pravidelně dva spoje za den na dolní nádraží. Před osmou ráno tam zastavuje osobní vlak z Tišnova do Židlochovic. Ve čtvrt na pět odpoledne na něm končí jízdu vlak z České Třebové. V době výluky tam zajížděly autobusy dopravního podniku. „Tuto přepravu objednávaly České dráhy. Dopravní podnik nyní žádnou objednávku od drah nemá. Tuto službu jsme jim nabídli, zástupci obou podniků o tom budou jednat,“ sdělil brněnský radní pro dopravu Petr Kratochvíl.