Na svůj balíček netrpělivě čeká i nadšenec do deskových her Vladislav Kluska z Brna. „Objednávám jich čím dál víc. To člověk vidí pěknou a šup, je v košíku. Ale zatímco před dvěma týdny to bylo šup i u mě, do dvou dnů, teď se to začíná protahovat. A tak sedím u telefonu a hypnotizuji displej, zda mi nevolá kurýr a nemá pro mě další krabici. Zatím nic,“ krčil rameny.
Podle ředitele přepravní společnosti GLS Pavla Včely je současný počet zásilek srovnatelný s vánoční sezonou. „V minulém týdnu dokonce objemy překonaly nejsilnější předvánoční týden, a to i přesto, že balíků adresovaných do firem či obchodů je naprosté minimum. Například v brněnském depu, obsluhujícím jižní Moravu, je momentálně o osm procent více balíků než v nejhektičtějším období loňských Vánoc,“ potvrdil.
Podobně je na tom i přepravní společnost PPL, která doručuje nyní dvojnásobný počet zásilek než je běžné v jiných letech. „V současné době registrujeme více než stoprocentní nárůst počtu zásilek z e-shopů,“ uvedl marketingový ředitel společnosti Milan Loidl.
Většinu zásilek se podle něj daří kurýrům doručit následující pracovní den, ale nemusí to tak být vždycky. „Část zásilek, zejména z pondělí, kdy se nahromadí objednávky za celý víkend, dodáváme do dvou dní,“ upozornil.
Doručení do druhého dne garantuje v devadesáti osmi procentech i Pavel Včela z GLS. „Je to díky enormnímu nasazení všech pracovníků. V ojedinělých případech ale může dojít z důvodu přetížení ke zpoždění o jeden den,“ připustil.
Na rozdíl od srovnatelných Vánoc nahrává podle něj kurýrům nižší provoz na silnicích. „Také to, že lidé převážně pracují z domova, je tedy výrazně jednodušší je na adrese zastihnout,“ dodal Včela.
Na svůj balíček čekala i Zdena Popovská z Vranovic na Brněnsku. „Nakupuji on-line málokdy, ale teď jsem už dvakrát sáhla k nákupu oblečení, protože do obchodu jít nejde. Doručení je pomalejší, ale jde to skousnout,“ smířila se se situací.
Lidé také více využívají internetové nákupy potravin. „Nechtěla jsem, aby mi děcka a babička běhali po obchodech, takže jednou, dvakrát týdně klikám on-line nákup v Tescu, pro celou rodinu. Jediné, co nám snad vadilo bylo to, že v nouzovém stavu byl nákup omezen na osmdesát kilogramů, což je pro čtyři rodiny problém,“ uvedla Lída Novotná z Popic na Břeclavsku.
Spokojená je Barbora Kosinová z Křepic na Břeclavsku. „Jeden den jsem objednala dcerám knížky a druhý den byly doma,“ těšila se.
Ve spěchu předával balíček i kurýr u domovních dveří v Hodoníně. Hovořil současně do telefonu i s paní, které předal karton vína. „Ve vedlejší ulici vyložím popelnici, taky lyže, vezu i nějaké postřiky a substrát na zahradu,“ vyjmenoval v kvapu od nastartovaného auta a zmizel.