Podle Petry Havlíkové z Nesehnutí se sexismus v reklamách neprojevuje jen nahotou, ale hlavně v předsudcích o méněcennosti některého z pohlaví. "Sexismus si většina lidí spojuje jen se sexem, a proto si myslí, že kritizujeme jen nahotu v reklamě. Ve skutečnosti se však sexismus projevuje zejména předsudky o méněcennosti něktrerého pohlaví. Sexistická reklama nám vnucuje, jaká je v uvozovkách správná žena a správný muž," řekla Havlíková.

Podle ní takové reklamy upevňují přežité stereotypy o chování mužů a žen bez ohledu na jejich skutečné vlastnosti a schopnosti.

Organizátoři soutěže kritizují zneužívání ženského těla jako objektu sloužícího pouze k přitáhnutí pozornosti. Cílem nemá být útok na firmy, které sexistickou reklamu mají, ale upozornit na chybějící etiku způsobu propagace. Návrhy mohou lidé posílat přes nový web prasatecko.cz.

Čtěte také…Sexistická reklama roku? Má ji Mendelova univerzita

Absolutním vítězem pátého ročníku soutěže se stal klip spolku LDF (Lehce dráždivá fakulta) to letí z Lesnické a dřevařské fakulty Mendelovy univerzity. Podle genderového odborníka z Fakulty humanitních věd Karlovy univerzity Petra Pavlíka toto video použila dokonce nejpokleslejší soft-pornografické konvence.

U odborné poroty vyhrála reklama firmy Záclony a design se sloganem "poslední kapka jde do textilu".