V místě železniční zastávky v Rajhradě pracovníci vložili čtyři nové výhybky, které umožňují předjíždění vlaků v úseku mezi Modřicemi a Hrušovany u Brna. „Tím se zvýšila dopravní kapacita mezinárodního železničního koridoru mezi Brnem a Břeclaví, což v úseku s vysokou koncentrací dálkové a regionální dopravy napomůže plynulejšímu provozu," přiblížil Gavenda.

Balení hygienických potřeb a zdravotnického materiálu, které vlak odveze z Expediční klubovny v Brně na Ukrajinu.
Z Brna má vyjet "hotelový" vlak na Ukrajinu, lidé mohou pomáhat s naložením uhlí

Součástí stavby byla i oprava jednoho železničního mostu a rekonstrukce silničního nadjezdu v Holasicích. „Jeho průjezdná výška nebyla pro železniční dopravu na elektrifikované trati dostatečná, proto jsme jej strhli a nahradili novým, splňujícím veškeré bezpečnostní normy," doplnil Gavenda.

Se stavbou odbočky v Rajhradě souvisely také krátkodobé výluky na železniční trati mezi Šakvicemi a Hustopečemi na Břeclavsku. „Osobní vlaky se tam zpozdily a už by nestihly do Hustopečí dojet,“ vysvětlil před časem mluvčí společnosti Kordis, která je koordinátorem hromadné dopravy v kraji, Květoslav Havlík.