Veselí je podle něj výhodným místem uprostřed toku a startovacím bodem pro průzkum kanálu jak směrem do slovenské Skalice, tak na druhou stranu do Otrokovic. „Přístav jako jeden z mála nabízí kompletní služby, počínaje kotvením vlastní lodě, možností kempování ve stanu či karavanu, sociálním zázemím, servisem a půjčovnou lodí. Není divu, že kapacitou nedostačuje rok od roku atraktivnějšímu Baťovu kanálu a díky službám, co nabízí je zejména na noc pro velký zájem problém zde kotvit,“ svěřil se Dejdar.

Na situace z posledních sezon, kdy se plavidla návštěvníků do stávajícího přístaviště nedaleko zámku ani nevešla, reaguje republikové ředitelství vodních cest. Chystá stavbu rekreačního přístavu, kde zakotví pětatřicet místo současných jedenácti lodí. „Vyšší kapacita stání umožní dále rozšířit nabídku lodí pro veřejnost, která jen nyní na Baťově kanále zcela vyčerpaná,“ upozornil mluvčí Ředitelství Jan Bukovský.

Herečka Petra Hřebíčková.
Teď režírují především moje děti, říká herečka a držitelka Thálie Hřebíčková

Za více než čtyřicet milionů korun podle něj vznikne plnohodnotný veřejný přístav. „Zajistí krátkodobé, střednědobé a dlouhodobé stání plavidel, výstup a nástup cestujících, servisní služby, jako je tankování benzínu a nafty, ekologický odběr odpadních vod a dalšího odpadu,“ vyjmenoval Bukovský.

Ředitel obecně prospěšné společnosti Baťův kanál Vojtěch Bártek upozornil, že nový komplex je pro rozvoj cestovního ruchu velice důležitý. „Bez staveb dalších přístavů a přístavišť a prodlužování přístavních hran, tak tady začne turistika stagnovat,“ řekl Bártek.

Podobně situaci vidí i vedení radnice. „Přilehlý kemp si oblíbili i cizinci, a jezdí sem na delší pobyty i další turisté s karavany a loděmi. Rozšíření přístavu vítáme, a je ideální, že to nemusíme platit,“ doplnil veselský starosta Miloš Kozumplík.

Ilustrační foto.
Z ženy mužem, a naopak. Transsexuálů přibývá. Změnu pohlaví musí schválit komise

Ředitelství očekává zahájení stavebních prací příští léto a začátek provozu od sezony 2020. Veselský stavební úřad tento měsíc zahájil územní řízení. Podle Bukovského má pak Veselí nabídnout obdobné zázemí jako jižněji položený Petrov. Tam je z pohledu zákona o vnitrozemské plavbě jediný přístav na jižní Moravě. Další státní plavební správa evidovala jako lokality pro spouštění malých plavidel.