Zaměstnanci městské firmy se zaměří pouze na nepojízdné kusy. „Překáží v provozu či vadí v pohybu chodcům. V jiných případech nejde o přestupek, proto je nechceme odstraňovat,“ uvedl náměstek primátora Matěj Hollan.

Vraky budou dál z ulic mizet namátkově. „K likvidaci přistoupíme, pokud objevíme vrak třeba při opravě značek či kontrole semaforů. Kola jsme zatím odstranili od hlavního nádraží, z Hněvkovského ulice, ulice Branka a z Dornychu,“ řekla mluvčí společnosti Vladimíra Navrátilová.

Odstraňování kol
∙ Odřezávat zámky bicyklů stojících třeba u značek začaly Brněnské komunikace prvního srpna.
∙ Nadále budou odstraňovat jen vraky kol.
∙ Zatím zlikvidovaly čtyři.


Podle Michala Šindeláře ze spolku Brno na kole však není zřejmé, co přesně Brněnské komunikace za vrak považují. „Na příkladech na fotkách jsem viděl i kolo, které je sice trochu zrezivělé, ale na podobných lidé běžně jezdí,“ zmínil.

Diskuzi o odštípávání kol od sloupů semaforů či dopravních značek rozpoutaly výzvy k odvozu, které zaměstnanci Brněnských komunikací na některé z nich umístili. Následně také zveřejnili na své facebookové stránce pobídku majitelům označených kusů. Minulou středu začali u vybraných kol přestřihávat zámky.

Radní mají v plánu jednat také o nových stojanech pro cyklisty.