Cestující mohou internet využít maximálně dvacet minut na jedno připojení, k dispozici mají čtyři megabajty dat. Takové množství však podle datové kalkulačky společnosti Vodafone nestačí ani k poslání či přijmutí pěti e-mailů. „Lidé kritizují, že si s takhle malým objemem dat nepustí ani video. To ale nebylo cílem. Chceme dát přístup k dopravním informacím, ne aby si stahovali filmy,“ vysvětlila mluvčí dopravního podniku Hana Tomaštíková.
Zdůraznila přitom, že ne všichni jsou s připojením nespokojení. „Někomu objem dat nevyhovuje, jiní si službu chválí,“ dodala Tomaštíková.
V jednom voze mohou cestující za měsíc zdarma využít třicet gigabajtů dat. Wi-fi je nyní dostupná ve více než sedmi stech tramvajích, autobusech či trolejbusech.
Problém s pomalým internetem a rychle ubývajícími daty může vyřešit mobilní aplikace. Funguje rychleji a úsporněji než internetový prohlížeč. „Je to nejefektivnější cesta jak informace o dopravě zjistit,“ podotkla Tomaštíková.
Bezdrátové připojení k internetu mohou lidé využívat i v přibližně čtyřiceti procentech regionálních autobusů v kraji. „Wi-fi zajišťuje každý dopravce zvlášť, ale co vím, neexistuje žádné omezení rychlosti ani objemu stažených dat,“ řekl mluvčí společnosti Kordis, která koordinuje dopravu v kraji, Květoslav Havlík.
Ani linkové autobusy integrovaného systému ale nenabízejí internet zcela bez problémů. „Když jezdí členitějším terénem nebo místy, kde není tak dobrý signál, připojení není tolik rychlé,“ vysvětlil Havlík. V Brně podle něj ale regionální autobusy využívají kvalitní signál vysokorychlostního internetu.
Přesto se cestujícím využívání wi-fi zdarma mnohdy nevyplatí. „Abych se připojil, musím něco naklikat, otevřít prohlížeč a podobně. Platím si tři gigabajty a občas mi to stěží vystačí. Zdarma bych přitom měl jen čtyři megabajty. Za tu práci to nestojí,“ zdůvodnil student Vojtěch Dufek.
HANA KOTOUČOVÁ