Zástupci kraje, který silnici spravuje, chtějí totiž projednat novou studii napojení dálnice D43 a kníničského obchvatu, kterou si nechala zpracovat tamní radnice. „O studii obchvatu jsme neměli dříve informace, nicméně ji také musíme zahrnout do územní studie kraje,“ prohlásil jihomoravský hejtman Bohumil Šimek.

Přípravy na rekonstrukci křižovatky tak skončily a zůstanou netknuté až do zpracování územní studie kraje. „Ještě je tu možnost, že se vedení Brna vyjádří, kterou variantu křižovatky Bystrcká upřednostňuje. Poté bychom se jí začali věnovat,“ vysvětlil Šimek.

Zdržení zklamalo radnice městských částí, které už několik let na přestavbu čekají. „O řešení usilujeme více než dva roky. Stav je dlouhodobě neudržitelný kvůli rostoucímu počtu obyvatel Bystrce i množství návštěvníků přehrady,“ řekl bystrcký místostarosta Jaroslav Petr.

Obchvat se podle studie napojí právě na problematickou křižovatku. „Přišli jsme jsme s vlastním řešením. Křižovatka je navržená mimo tu stávající, takže její stavba neomezí dlouhodobě provoz. Stejně jako v předchozích návrzích bude víceúrovňová, ale jednodušší a pohodlnější,“ sdělil zastupitel Kníniček Petr Firbas.

Problematická křižovatka Bystrcké a Kníničské ulice. Ilustrační foto.
Vyhnou se kolonám při cestě do Bystrce. Na dvojité fazoli

Plán přestavby křižovatky.Zdroj: DENÍKKřižovatka působí dopravní komplikace i v dalších městských částech, jejich zástupci se proto na konci loňského roku sešli nad již hotovou studií a vybrali řešení v podobě takzvané dvojité fazole. „S návrhem zástupci všech dotčených městských částí souhlasili. V tuhle chvíli nám nezbývá než čekat na to, jak se zástupci kraje domluví s vedením města,“ dodal Petr.

Úředníci z odboru dopravy brněnského magistrátu plánují nejdříve prověřit, jestli jsou navrhované projekty technicky proveditelné. Teprve poté se budou zabývat připomínky vůči kraji. „V nejbližší době budeme mít výsledky studií současného stavu provozu, takže budeme vědět více,“ nastínil vedoucí odboru dopravy Vladimír Bielko.

Jak hustý je v křižovatce provoz, vědí i bez oficiálních dat brněnští řidiči. „Obvykle odbočuji při cestě z centra doprava k zoo, takže ani nečekám v koloně. Zejména ve špičce ale projíždím kolem řady aut, která stojí ve směru do Bystrce. Tam si člověk počká delší dobu. Vše navíc komplikují bezohlední řidiči přejíždějící z jednoho pruhu do druhého,“ okomentoval své zkušenosti Brňan Jiří Vlček.

Sportovní legenda Vlastimil Bubník se dočká náhrobku na čestném pohřebišti brněnského ústředního hřbitova.
Ledová plocha s pukem. Legenda Bubník se dočká náhrobku na čestném pohřebišti