V poslední době si Brňané stěžují na přeplněné kontejnery ve městě. Je to běžné?
Květen a červen jsou tradičně měsíce, kdy vzniká nejvíc odpadu. Brno je plné turistů i studentů. Restaurace a zahrádky přetékají návštěvníky, město tepe, lidé po zimě uklízí, nakupují a konzumují, což se u Brňanů stále častěji projevuje i trendem stále více třídit. Na druhé straně to však znamená také přetížené kontejnery i sběrná střediska.

„Často se stává, že kontejner vyvezeme a za dvě hodiny můžeme popelnici vyvážet znovu.“

Jak problém řešíte?
Svozová auta jezdí i o nedělích, častěji a nasazujeme víc lidí. Mnohdy se ale nyní stává, že kontejner vyvezeme a někdo si toho všimne a naplní jej. Za dvě hodiny můžeme proto přijet znovu. Tradičně se to děje třeba v Králově Poli.



Objevily se i potíže, že někde nemohou popelářská auta projet. Co s tím?
Problém v tuto chvíli příliš řešit neumíme. Obdivuji naše popeláře, že dokáží vytahovat kontejnery mezi řadami natěsno zaparkovaných aut. Naši řidiči jsou mistři v průjezdech mezi natěsno zaparkovanými vozidly. Často se na nepřístupné místo musí několikrát vracet, než se dostanou tam, kam potřebují. Řidiči si totiž mnohdy ani neuvědomí, že parkují před místem s odpady. Někdy také předpokládají, že zrovna v daný den popeláři nepojedou.

KOMPLETNÍ ROZHOVOR SI PŘEČTTE V SOBOTNÍM (30.6.2018) TIŠTĚNÉM DENÍKU ROVNOST

Karel Jelínek
∙ Ředitel brněnské spalovny Karel Jelínek pochází ze Žďáru nad Sázavou.
∙ V devadesátých letech vystudoval nejprve gymnázium a následně na studium navázal na Vysokém učení technickém v Brně.
∙ Inženýrský titul získal na univerzitě v oboru Silnoproudá elektrotechnika a energetika.
∙ Jelínkovým prvním profesním působištěm byla společnost První brněnská strojírna Velká Bíteš, kde byl nejprve projektovým manažerem.
∙ V roce 2006 z firmy na dvanáct let odešel, aby se do ní v roce 2015 vrátil. Stal se jejím generálním ředitelem.
∙ Spalovnu v Brně začal vést v srpnu minulého roku.
∙ Když si chce odpočinout, ve volném čase sportuje.