Několik jich přišlo i na čtvrteční zastupitelstvo. „Největším prohřeškem aktualizace je ohrožení zdraví obyvatel Bystrce, Kníniček, Jinačovic a dalších obcí. Většinou rodin s dětmi, které budou odsouzené žít a vyrůstat v hlučném, prašném a zplodinami zamořeném území,“ uvedla Marta Charousová z Bystrce.

Odpůrci této trasy také předali zastupitelům výzvu, kterou podepsaly dva tisíce obyvatel a zástupci deseti spolků.

Někteří opoziční zastupitelé navrhovali stažení materiálu z jednání. „Je lepší to nechat až na příští zastupitelstvo,“ řekl například zastupitel za SPD Jan Hrnčíř. Návrh však neprošel.

Pro novou silnici 43 přes Bystrc hlasovalo pětačtyřicet ze čtyřiapadesáti přítomných zastupitelů. „Silnice Boskovickou brázdou by neodvedla dopravu z Brna a do Brna, která působí každodenní problémy. Musíme vzít v úvahu i propojení s brněnským městským okruhem. Ředitelství silnic a dálnic může začít projekční přípravu,“ uvedl náměstek hejtmana Martin Maleček.

Proti byla nakonec jako jediná opoziční zastupitelka za Zelené a Piráty Jana Drápalová. Osm se zdrželo. „Studie obsahuje chyby. Například jsou tam špatně zakreslená stávající protihluková opatření. Protesty lidí, kteří jsou proti variantě přes Bystrc, neutuchají,“ zmínila.

Podívejte se na navrhované trasy:

V oblasti Bystrce povede silnice pod zemí. Třeba František Grézl z Malhostovic se obává, že na takovou variantu nebudou peníze.

Podle náměstka hejtmana Malečka je v dokumentu v tomto úseku jasně daná podmínka tubus, překrytí a tunel. „Ředitelství silnic a dálnic i ministerstvo dopravy jsou připravení se na tom podílet a počítají s tím,“ oznámil.

 

Navíc odmítá tvrzení kritiků, že trasa bystrckou stopou bude o pětadvacet miliard korun dražší než optimalizovaná trasa boskovickou brázdou. „Nechal jsem si to zjistit, je dražší o čtyři miliardy,“ vyčíslil.

Schválení dokumentu vítá i starosta Kuřimi na Brněnsku Drago Sukalovský. „Desetitisíce aut projíždějí nyní denně Kuřimí či Lipůvkou. Někdy pouhé dva metry od domů,“ popsal.

D43 povede přes Bystrc.Zdroj: Deník/ Markéta Evjáková