Vítěze zvolila veřejnost hlasováním na internetu. „Lidé posouváním strany mohli určit, jestli jim reklama vadí nebo ne. Na prvním místě skončila reklama, která získala nejvíce negativních ohlasů,“ vysvětlila Petra Havlíková z organizace.

Vítěznou reklamu označila za sexistickou i členka odborné poroty Jana Kvasnicová, která působí v Kanceláři veřejné ochránkyně práv. „Reklama na Free Radio naprosto bagatelizuje pracovní schopnosti žen nutné pro dosažení úspěchu. Zobrazení má taktéž charakter sexuálního obtěžování. V reklamě se objevuje v zaměstnání nepřijatelný motiv zneužívání moci,“ shrnula.

Na druhém místě se u veřejnosti umístila reklama pivovaru Modrá hvězda, třetí příčku obsadila personální agentura Rich Service.
Zatímco veřejnost jako nejvíce nepřijatelný viděla příspěvek Free Radia, odborná porota letos přisoudila první místo reklamě firmy FEKO LT, která k obrázku ženy sedící na záchodě připsala větu Výcuc všeho, co smrdí.

Negativně zapůsobil billboard třeba na jednu z organizátorek Sexistického kixu, slovenské obdoby Sexistického prasátečka, Dianu Gregorovou. „Chápu, že vytvořit zajímavou reklamu na čištění kanalizací je kreativně náročná úloha. Ponižování žen ale není cestou. Reklama vulgárním způsobem zesměšňuje zobrazenou ženu a v podstatě ji staví na stejnou úroveň s nežádoucím odpadem,“ okomentovala.

Příspěvek Free Radia v negativním slova smyslu zabodoval i u odborné poroty. V jejím výběru obsadil druhé místo. Na třetí příčce skončila reklama pivovaru BERNARD.

Oficiální vyhlášení anticeny Sexistického prasátečka lidé uvidí v pátek od půl šesté večer v brněnském Domě umění. Vystoupí na něm performerky GengBeng nebo třeba vídeňská klaunka Chabela Poderosa.