Podle cestmistra na Brně-venkově Milana Lapčíka měli silničáři tuto zimu výrazně víc výjezdů než v minulých letech. „Sloužili jsme až do desátého dubna a ještě i takhle pozdě jsme měli výjezdy. Práci nám přidávaly neustálé výkyvy teplot, kvůli kterým jsme museli přisypávat. Loni byly holomrazy, takže to pro nás bylo jednodušší," popsal cestmistr. Právě kolísání teplot nad a pod nulu dalo silnicím hodně zabrat a poškození je nejhorší za několik let.

Extrémně náročnou zimu potvrzuje i ředitel krajských silničářů Jan Zouhar. „Zejména březen pro nás znamenal v podstatě neustálé nasazení. Na rozdíl od minulého roku, kdy jsme už v březnu mohli opravovat silnice za příznivých povětrnostních podmínek," sdělil.

Silničáři spotřebovali přes sedmdesát tisíc tun soli a posypu, což je oproti minulé zimě dvojnásobek.

Celkové náklady za zimní údržbu silnic v Jihomoravském kraji:
2012/2013 - 257 milionů korun
2011/2012 - 186 milionů korun
2010/2011 - 227 milionů korun
2009/2010 - 253 milionů korun
2008/2009 - 207 milionů korun
2007/2008 - 188 milionů korun
2006/2007 - 155 milionů korun

Zdroj: Správa a údržba silnic Jihomoravského kraje

S příchodem hezkého počasí na začátku letošního dubna začaly opravy jihomoravských silnic. „Je to doslova hrůza. Silnice připomínají ementál. Zažil jsem už pár nepříjemných situací, když jsme se míjeli s jiným autem a já si mohl vybrat, jestli do něj nabourám, nebo risknu, že si v hluboké díře poškodím podvozek," postěžoval si například řidič Jaroslav Kemlar.

Ve velmi špatném stavu je asi třetina silnic v kraji. „Na některých z nich je rozsah poruch takový, že potřebují celoplošnou opravu. Na to ale bohužel nejsou v rozpočtu peníze, takže v řadě úseků zapravíme pouze největší výtluky a řidiče na nevyhovující stavební stav silnice upozorní dopravní značky," doplnil Zouhar.