Most o celkové délce 143 metrů zvedal nad řeku obrovský jeřáb. Manévrování nad vodou a usazování na železobetonové piloty trvalo dělníkům více než hodinu. „Ten pohled byl impozantní, vážně mi to bralo dech,“ okomentovala průběh stavby přihlížející Helena Rusecká.

Na dvěstětunovou lávku obloukového tvaru bude navazovat zpevněná stezka pro cyklisty i pěší jak na českém břehu, tak i na slovenském, kde vyroste cyklostezka úplně nová. Celá cyklotrasa tedy propojí Předhradí Slovanského hradiště s mostem, od kterého trasa povede kolem kostela svaté Markéty Antiochijské k obci Kopčany. "Věřím, že letos na přelomu října a listopadu se už společně projdeme po hotové lávce nad řekou Moravou,“ doplnil hejtman.

Agresivní pes. Ilustrační snímek
Pošták pokousaný na žebrech, školák na zádech. V Hodoníně se množí útoky psů

Lávka je pro turisty opravdu výhodná. Kvůli přesunu za památkami už nebudou muset volit objízdnou trasu přes pět obcí. „Byli jsme se podívat na Slovanské hradiště. Na slovenskou stranu jsme ale nikdy nezajeli. Nechtělo se nám strávit další čas na cestě,“ svěřila se třeba Simona Vašínová z Břeclavi.

Cena lávky dosáhla asi sta milionů korun, čímž se zařadila mezi největší společné projekty České republiky a Slovenska.