Dojet do práce, školy či na návštěvu bez zpoždění začíná být pro Brňany i dojíždějící na mnoha místech nemožné v kteroukoli denní dobu. Jízdu po městě řidičům komplikují uzavírky, kolony kvůli nim vznikají i v jindy plynulém provozu. „Dřív bylo normální počítat s kolonami v ranní a odpolední špičce. Teď už je ale jedno, kdy do města vyrazím, v kolonách se zaseknu i v jednu hodinu odpoledne. Je to šílené,“ popsal řidič Adam Kozel, který do Brna pravidelně dojíždí. Nejhorší situace je podle něj v okolí Tržní ulice a také okolo židenických kasáren.

Na cestě okolo kasáren se nejvíce zpožďují i cestující městskou hromadnou dopravou. Trolejbusové linky číslo 25 a 26 nabírají zpoždění od dvaceti do padesáti minut. „Bohužel nemáme moc prostředků, jak se zpožděním autobusů a trolejbusů bojovat. Snažíme se však například zaměňovat odjezdy z konečných, pokud je řidič ochotný zkrátit si pauzu, tak vyjede za kolegu, který je v koloně,“ uvedla mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Doležalová.
 
Jako katastrofální vidí Ondřej Vít z Brna situaci na křižovatce mezi Cejlem a Kolištěm. „Kvůli žúžení Koliště stojí doprava od ulice Drobného, přes Příkop a Bratislavskou. Průjezd trvá asi půl hodiny,“ stěžoval si.
 
Podle náměstka pro dopravu Richarda Mrázka komplikují dopravu především uzavírky dálnice D1. „Často tam dochází k zácpám a řidiči si hledají jinou cestu přes Brno. Vznikají tak i problémy, které by bez toho nevznikly. To my ale nejsme schopní ovlivnit,“ řekl. Oficiální stížnost či dotaz na dopravu ve městě zatím Mrázek od nikoho nemá.


 
Uzavírky a ucpané ulice přitom způsobují potíže i záchranářům, kterým řidiči nemají kam uhnout. „Ve špičkách mnohdy nejsme schopní projet. Problém navíc není jenom dojet na místo události, ale také dovézt pacienta do zdravotnického zařízení. Řidiči aut se snaží záchranářům pomoct, ale mnohdy prostě nemají kam,“ popsala mluvčí krajských záchranářů Michaela Bothová.
 
Najít vhodnou cestu záchranářům ztěžuje i nahromadění uzavírek. „Je jich tolik, že i když zvolíme optimální trasu, narazíme na další uzavírky,“ dodala Bothová.
 
Ulice se podle řidičů změnila v parkoviště, komplikace při hledání vhodného místa ke stání je však teprve čekají. Testovací část rezidentního parkování mohou radní spustit už od září. Bližší termín ani ceny Mrázek zatím neupřesnil. „Termíny nechci komentovat, dokud neprošly jednáním rady. Může  totiž ještě dojít k jejich úpravám,“ řekl.