Odstartovaly z Uherského Hradiště a obědovou přestávku měli řidiči a další cestující na Masarykově náměstí v Kyjově. „Přijeli jsme v brněnské Zbrojovce vyrobené v roce 1934. Cesta byla příjemná, byla ale trochu horko, takže děti jsou trochu unavené, ale zvládají to,“ řekl po vystoupení z limuzíny Radim Višinka ze Zubří na Vsetínsku.

To domácí měli méně náročnou cestu. Ivo Cerman přijel na náměstí na Jawě Robot. „Je to jeden z první tisícovky kusů, které byly vyrobené. Je to motokolo o obsahu osmadevadesát kubických centimetrů. Má šlapadla, aby na něj nemusel být řidičský průkaz,“ představil spořivého veterána Cerman.

Robot má totiž spotřebu dva litry paliva na sto kilometrů. „Mám jej teprve prvním rokem a už jsem s ním jel do Jánských Lázní a stavil jsem také na Hrádečku, kde měl chalupu Václav Havel,“ svěřil se člen pořádajícího Slováckého Veteran Car Clubu, který vznikl před více než čtyřiceti lety v Uherském Hradišti.

Velký zájem měli příchozí také o vedle Robota stojícího světle modrého Harleye Davidsona VL 750 z roku 1942. „Je to civilní verze. Za sezonu s ním najedu zhruba osm set kilometrů, ale zbytečně ho nehoní, přece jen je to stařeček,“ pousmál se Miroslav Blažek z Kyjova.

Devatenáctý ročník jízdy historických vozidel Veteráni Moravským Slováckem viděli lidé v hodonínském i uherskohradišťském okrese.