Úsek patří mezi čtyři železniční tratě v republice vytipované pro vysokou rychlost. Před čtrnácti lety mezi Vranovicemi a Břeclaví padl dosud platný rychlostní rekord na české železnici, a to 237 kilometrů v hodině.

Podle správy je úsek vhodný především svým uspořádáním, vedením tratě v rovinaté krajině jižní Moravy a délkou. „Díky necelým třiceti kilometrům cestující pocítí zkrácení doby jízdy,“ vysvětlil Illiaš.

Uvítal by to třeba Ondřej Dvořák, který často cestuje mezi Břeclaví a Brnem. „Mnoho lidí upřednostňuje vlak z důvodu rychlosti,“ zmínil.

Podle správců železnice budou nutné stavební úpravy trati a okolí. Jeden železniční přejezd musí být nahrazený silničním nadjezdem a jeden přechod pro pěší podchodem. „Ve stanicích Podivín, Zaječí a Šakvice musí dojít k úpravě nástupišť,“ doplnil Illiaš.