„Sháníme hlavně peníze na vývoj online produktu, na který máme už nyní několik klientů od nás, a zajímá nás také zahraničí. Potřebujeme především navýšit počet lidí v týmu. Nyní už máme smlouvu s pěti novými lidmi a vývojáře stále hledáme,“ prozradil generální ředitel společnosti Václav Faraga.

Jeho cílem je sehnat tři a půl milionu korun. Čas na Fudliftu vyprší za měsíc a půl. Již nyní mají zástupci firmy bezmála tři miliony.

O fundliftu
• Fundlift dává příležitost firmám dostat se k penězům od investorů. Díky nim dotáhnou svůj nápad do konce.

• Investoři mohou očekávat zhodnocení vložených peněz, na rozdíl od Startovače nebo HitHitu.

Podle znojemského sociologa Pavla Kovaříka, který se také pohybuje v oblasti informačních technologií, údajně panuje mýtus, že je ve Znojmě málo firem schopných přijít s novým a neobvyklým řešením. „Příklad Able.cz jasně ukazuje, že to tak není. Znojmo má podhoubí, ze kterého mohou vyrůst další zajímavé firmy s nadregionálním významem. Osobně jsem do rozvoje Able.cz zainvestoval. Rád jsem podpořil konkrétní lokální projekt,“ sdělil Kovařík.

Na jižní Moravě se daří mladým a začínajícím firmám i v jiných oborech.

Před čtyřmi lety spustili podnikání Martin Zrzavý a Tomáš Jeřula se svou firmou Trika z Kyjova, kterou charakterizují oděvy s folklórními motivy. Pro barevnější náměty musela dvojice z Hodonínska koupit tiskárnu a zadlužila se. „Vzali jsme si úvěr a o jiném způsobu získání peněz jsme tehdy neuvažovali. Hráli jsme o čas. Na serverech, kde peníze poskytují lidé, obvykle trvá, než se potřebná suma získá. Zpětně si říkám, že pokud bychom do budoucna podnik rozšiřovali, stálo by to za vyzkoušení,“ uvažoval Jeřula.

Podle analytika Michala Kozuba má na úspěch začínajících firem vliv vývoj nových technologií a touha mladých lidí podnikat. „Jižní Morava je silná a úspěšná především díky brněnským vysokým školám,“ poukázal Kozuba.