Představujeme šest finalistů:

Brno: AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ ZVONAŘKA

ZVONAŘKA. Terminál začal sloužit před víc než 40 lety, aby ulevil od náporu nádraží u Grand hotelu. Cestující hodnotí prostředí jako nevzhledné, zanedbané a zapáchající. Proměna v moderní nádraží měla začít už loni, ale posunula se na letošní jaro.

Čtyřiačtyřicet procent hlasujících považuje za největší ostudu Brna autobusové nádraží Zvonařka. Poprvé na ní lidé čekali na svůj spoj už v roce 1978, od té doby se téměř nezměnila. Její modernizace podle návrhu architektonického studia Chybík+Krištof má začít v létě.

Blanensko: SILNICE SMRTI I/43

SILNICE SMRTI. Kdy vznikne dálnice D43, která odlehčí silnici I/43 z Brna do Svitav? Otázka zůstává léta bez odpovědi. Optimisté mluví o roce 2035. Na tahu, kterému motoristé říkají Silnice smrti, se loni stalo tři sta nehod. Zemřelo při nich 9 lidí.Kdy vznikne dálnice D43, která odlehčí silnici I/43 z Brna do Svitav? Otázka zůstává léta bez odpovědi. Tah zvolilo za největší ostudu třiapadesát procent lidí. Motoristé mu říkají silnice smrti, loni se tam stalo tři sta nehod. Zemřelo při nich devět lidí.

Břeclavsko: VRÁNŮV MLÝN

VRANŮV MLÝN V BŘECLAVI. Budova mlýna patří k břeclavskému zámeckému areálu. Dříve bývala jednou z dominant města, nyní chátrá a obývají ji bezdomovci. Bývalý lichtenštejnský mlýn pochází ze 16. století, mimo provoz je od roku 1950.Devětašedesát procent hlasujících čtenářů vybralo za ostudu Břeclavska Vránův mlýn. Zpustošenou stavbu pocházející dokonce ze šestnáctého století v areálu pod břeclavským zámkem obývají především lidé bez domova. Areál je nyní v soukromých rukou a je na prodej. Je však v takovém stavu, že bude nutná demolice.

Hodonínsko: PŘÍSTAVBA OBCHODNÍ AKADEMIE

PŘÍSTAVBA OBCHODNÍ AKADEMIE (Hodonín, Legionářů). Secesní historická budova pochází z roku 1895, původně sloužila jako německá reálka. Necitlivý zásah dostala v 80. letech. Estetika šla stranou, když k ní stavebníci přilepili postmoderní přístavby.Čtyřicet procent hlasujících považuje za největší ostudu Hodonínska přístavbu Obchodní akademie v Hodoníně na ulici Legionářů. Secesní historická budova pochází z roku 1895. Necitlivý zásah dostala v 80. letech, když k ní stavebníci přilepili postmoderní přístavby.

Vyškovsko: POSÁDKOVÝ DŮM ARMÁDY

POSÁDKOVÝ DŮM ARMÁDY VE VYŠKOVĚ. Provozu ztrátového objektu Armáda ČR zanechala v roce 2012. Od té doby ve Vyškově ubylo kulturních akcí a opuštěná budova leží ladem. Pdáčko, jak budovu nazývají místní, nyní vlastní soukromá firma.Pětatřicet procent hlasů přisoudili lidé Posádkovému domu armády ve Vyškově. Místo dříve známé kulturním životem armáda prodala zhruba před sedmi lety. Nyní areál vlastní soukromá firma. Co s ním bude dál, není zatím jasné.

Znojemsko: BÝVALÉ AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ

STARÉ AUTOBUSOVÉ NÁDRAŽÍ (Znojmo, Milady Horákové). Roky je v soukromých rukou. Vedení města se snažilo s vlastníkem dohodnout na koupi nebo pronájmu, aby tam bylo například parkoviště. Majitel však podle jejich informací odmítá jakoukoli dohodu.Jednašedesát procent hlasujících vybralo jako největší ostudu Znojemska bývalé autobusové nádraží v ulici Dr. Milady Horákové ve Znojmě. Nevzhledné místo vadí politikům i obyvatelům Znojma. Areál patří soukromé společnosti, která s radnicí odmítá jednat.