Téměř devítikilometrový úsek bude mít začátek poblíž mimoúrovňové křižovatky silnice I/55 s dálnicí D2, obloukem okolo města povede přes Boří les, zemědělské pozemky u továrny Fosfa a za městskou částí Poštorná se napojí na silnici vedoucí směrem na sousední Valtice. Součástí stavby bude několik mostů i podchod pro pěší.

close Trasa plánovaného obchvatu Břeclavi. info Zdroj: ŘSD zoom_in Trasa plánovaného obchvatu Břeclavi.

STAROSTA: BUDEME SE MODLIT

Břeclavský starosta Svatopluk Pěček věří, že stavební povolení by mohli státní silničáři získat do konce letošního roku. „Pak se budeme jenom modlit, kdo podá odvolání, jak je tady v české kotlině zvykem," komentoval Pěček.

Stavba obchvatu Břeclavi má podle nynějších plánů státních silničářů začít v roce 2025 a hotovo má být o tři roky později. „Předpokládané stavební náklady jsou 2,4 miliardy korun bez daně," vyčíslila už dříve mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Lucie Trubelíková.

PO OBCHVATU DEVADESÁTKOU

Maximální rychlost pro jízdu po obchvatu města bude devadesát kilometrů v hodině. V místě křižovatek pak sedmdesátka.

O obchvatu jsme psali také ZDE

Obchvat má odlehčit nyní přetíženému průtahu města, kudy jezdí denně tisíce řidičů. Problémy tam nastávají především ve špičkách. „Nedej bože, když se tam stane nějaká nehoda. Když jsem viděl chodit děti ze školky kolem aut v kolonách a výfukové plyny jim čoudily pod nos, říkal jsem si, co je důležitější. Jestli pár stromů nebo zdraví dětí," komentoval před časem například Marek Babisz.

ZMĚNA ČÍSLOVÁNÍ SILNIC

Po dokončení se z obchvatu stane silnice I/55, změní se i označení dalších. „Silnice uvnitř města se budou předávat kraji, některé městu. Jednání pokračují. Je to na dobré cestě," poznamenal Pěček.

Ředitelství silnic a dálnic vyšlo už před začátkem stavby obchvatu vstříc ochráncům přírody. Silničáři nechali vyhloubit tůně, pro žáby a čolky, nebo vysadit původní dřeviny.

REKONSTRUKCE MOSTU VÝZVOU

Výzvou bude podle Pěčka rekonstrukce mostu na pomezí centra města a místní částí Poštorná na silnici I/55. Původní most, který je na hranici životnosti, dělníci zboří. Místo něj postaví nový. „Počítáme, že letos na podzim začnou přípravné práce a stavba potrvá jednu stavební sezonu," nastínil Pěček.

Opravu vyhlížejí řidiči s obavami. „Podařilo se nám prosadit provizoria. Jedno bude pro auta, druhé bude pro chodce a pro cyklisty. Neexistuje, aby tam byl průjezd na semafor. Na provizoriu bude platit dvacítka jako před několika lety u Nových Mlýnů a rychlost tam bude měřit radar," zmínil Pěček.