Letošní údaje, které Břeclavskému deníku poskytli městští strážníci, ukazují, že řidiči se v okresním městě přišlápnutí plynu nebojí. Naopak. Kvůli překročení povolené rychlosti hlídky zastaví průměrně tři auta denně. „Jde o velký problém. Neukázněnost za volantem ve smyslu nedodržování rychlostního limitu, a stejně tak nepozornost jsou dvě hlavní příčiny dopravní nehodovosti v Břeclavi. A to, že naše město zaujímá přední pozice na pomyslném žebříčku tuzemských měst a obcí co do četnosti dopravních nehod je smutný, ale známý fakt," uvedl mluvčí břeclavských strážníků Zdeněk Novák.

K sešlápnutí plynu nejčastěji svádí rovné úseky, které jsou například v ulicích Na Valtické nebo Lednické. Nově se strážníci zaměřují také na třídu 1. máje. „Podotýkám, že jde o místa se zvýšeným pohybem cyklistů, s přechody pro chodce, s okolní bytovou výstavbou včetně škol a podobně," sdělil mluvčí.

Dva lidé zemřeli

Jako odrazující případy pak hazardující řidiče ukazuje instruktor jedné z břeclavských autoškol Petr Hlaváček. „Setkáváme se s bezohledností. Někteří nás předjíždí i v místech, kde by rozhodně neměli. Na takových příkladech pak lidem ukazuji, že takhle ne. Je však jen na nich, jak se budou chovat, až autoškolu absolvují," komentoval Hlaváček situaci v ulicích okresního města.

Mezi případy vyčnívají dva, kdy tachometr ukazoval téměř sto kilometrů v hodině. „Šlo o osobní auto v ulici Na Valtické a motocykl v Lednické ulici. Oba přestupky se staly přes den, v jednom případě byl hříšníkem muž, ve druhém žena," zmínil Novák.

Lépe na tom nejsou ani v jiných koutech okresu. Například u Valtic, kde je standardní devadesátka, naměřili policisté rychlost bezmála 150 kilometrů. Dopraváci se ovšem nejvíce zaměřují na hlavní tahy vedoucí k hranicím či cestu souběžnou s dálnici D2. Příznivou zprávou je snížení počtu smrtelných nehod. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, kdy na Břeclavsku zemřeli čtyři lidé, je letošní statistika poloviční. „Pokles je také u těžkých zranění," poznamenal velitel dopravních policistů v regionu Jiří Mach.

Celkově ale množství šetřených kolizí mírně stouplo, stejně jako zástup lehce poraněných cestujících.