Břeclavské ANO neslibuje, ale „garantuje“. Třeba čistší město a bezpečnější dopravu. S láskyplným smajlíkem u tradičního loga Bude líp. „Komunální volby jsou velmi specifické a od toho se odvíjí i vedení kampaní. ANO například vede centralizovanou kampaň, podle šablony,“ uvedl politolog z brněnské Masarykovy univerzity Miloš Gregor.
Ani letos podél silnic, na telefonních budkách nebo štítech budov nechybí billboardy. V řadě měst jich ale ubylo. Viditelně třeba v Blansku.
Kampaň blanenské ODS podle jejího lídra a současného místostarosty města Jiřího Crhy výrazně nevybočuje. „Ještě rozmístíme ve městě dva středně velké billboardy a čekají nás dvě setkání s voliči. Na co však klademe oproti minulosti větší důraz, jsou sociální sítě. Ty mají v dnešní době obrovský dosah. Snažíme se tak oslovit i mladší voliče,“ řekl Crha.
Panely i noviny
Znojemští sociální demokraté rozestavěli na různých místech města na třicet menší panelů. Starosta Jan Grois u nich připomíná své úspěchy a videa vkládá na facebook.
Právě na sociálních sítích houstnou příspěvky lákající potenciální voliče. „Zaujala mě jedna z kampaní na sociálních sítích. Díky ní jsem prostudoval program, ale poté se nakonec rozhodl, že tuto kandidátku nepodpořím,“ svěřil se třeba Jiří Blažek ze Znojma.
V Hodoníně zahájili společnou „ostrou“ kampaň Svobodní a Piráti. Zatím na internetu převážně komentují kontroverzní regionální témata.
Podle politologa Gregora sociální sítě zvýhodňují spíše velké strany. „Pro ty malé je to pouze černá díra na peníze. Proto je při komunálních volbách velmi důležitá kampaň kontaktní,“ zmínil.
Břeclavské opoziční hnutí Mladí a Neklidní vyslalo do ulic rozdávat program člena převlečeného za bobra, kterého mají v logu. „Mně je líto bobra, musí trpět horkem,“ komentoval na facebooku například Jan Vondráček.
Přestože některé strany a hnutí vydaly svoje speciální noviny s volebním programem, inzerují také v médiích a městských zpravodajích. „S lidmi pro lidi,“ zní hlavní heslo komunistů na plakátě v Hodonínských listech.
Vyškovský starosta a lídr ČSSD Karel Goldemund má i své webové stránky. „Kampaň máme různorodou. Od billboardů přes internet až po setkání s voliči,“ sdělil.