Společnost Bors, která v těchto městech městskou dopravu provozuje, ale slibuje cestujícím vyšší komfort. Zakoupila nové autobusy a chce také investovat do opravy těch starších.
„Do osobní dopravy investujeme každý rok. Letos jsme koupili deset autobusů. Osm z nich pro pravidelnou linkovou dopravu a dva pro městskou hromadnou,“ sdělil ředitel společnosti Bors Břeclav František Zugar. Jak řekl, jeden z městských autobusů bude jezdit v Mikulově, druhý, nízkopodlažní, v Břeclavi.

„Je to jediný nízkopodlažní autobus tohoto typu v České republice. Je to taková naše chlouba. Na silnice by měl vyjet už tento týden, jen co přimontujeme zařízení pro výdej jízdenek,“ doufá. Bors každý rok nakupuje jeden nízkopodlažní autobus. V Břeclavi tak už jezdí tři. Příští rok by neměl být výjimkou.
Dopravce vlastní sto devatenáct autobusů s průměrným stářím šesti let. „Máme velmi mladý vozový park, to je na těch autobusech vidět. Takže by nám měly ještě dlouhou dobu vydržet. Teď bychom chtěli investovat spíš jen do těch autobusů, které nám odejdou stářím. Bylo by sice pěkné, kdybychom mohli investovat ještě větší částky do nákupu dalších, ale je to nereálné. Už teď je to na hranici výdělečnosti,“ prozradil Zugar.

Ne všichni cestující jsou ale s městskou hromadnou dopravou spokojení. „Jezdím každý den do práce autobusem z Valtické do centra Břeclavi. Na točně jsou ráno všechny autobusy plné. Obrovské problémy v městských autobusech způsobují nové strojky na jízdné. Když si u řidiče přiložím na strojek kartu, z druhého strojku mi má vyjet jízdenka. Často se to ale zasekne nebo to nefunguje, jak má. Navíc to způsobuje zpoždění autobusu,“ postěžoval si Jiří Lukeš.
Od nového roku se má městská hromadná doprava v Břeclavi a v ? Mikulově zdražovat. „Zatím nevíme, o kolik to bude. Máme předložit vedení města návrh, který potom radnice buď schválí nebo ne. Jisté je zatím jen to, že zdražovat se bude určitě,“ doplnil Zugar.

Plánované zdražování se ale mnohým nelíbí. „Bude se zdražovat, lidé to ale na komfortu jízdy v Břeclavi nepocítí. Kvalita služeb z mého pohledu neodpovídá ceně jízdného. Každý pátek jsou od čtrnácti do osmnácti hodin autobusy, které vyjíždějí z centra směrem na Charvátskou, přeplněné. A navíc mají zpoždění,“ uzavřel Jiří Lukeš.