Vyšší komfort za více peněz slibuje cestujícím společnost Bors. Už za to zaplatila přes čtyřicet miliónů korun. Na Břeclavsku zajišťuje většinu autobusových spojů a navíc provozuje i městskou dopravu v Břeclavi, Hustopečích i v Mikulově.
„Do osobní dopravy investujeme každý rok. Letos jsme koupili deset autobusů. Osm z nich pro pravidelnou linkovou dopravu a dva pro městskou hromadnou,“ sdělil ředitel břeclavské společnosti Bors František Zugar. Jak uvedl, jeden z městských autobusů bude jezdit v Mikulově, druhý, nízkopodlažní, v Břeclavi.

Bors každý rok nakupuje jeden nízkopodlažní autobus. V Břeclavi tak už jezdí tři. Ani příští rok by podle Zugara neměl být výjimkou.
Ne všichni cestující jsou s městskou hromadnou dopravou spokojení. „Jezdím každý den do práce autobusem z Valtické do centra Břeclavi. Na točně jsou ráno všechny autobusy plné,“ postěžoval si například Jiří Lukeš.

Obrovské problémy způsobují podle něj nové strojky na jízdné. „Když si u řidiče přiložím na strojek kartu, z druhého strojku mi má vyjet jízdenka. Často se to ale zasekne nebo to nefunguje, jak má. Navíc to způsobuje zpoždění autobusu,“ popisoval.

Od nového roku se má přitom městská hromadná doprava v Břeclavi zdražovat. „Zatím nevíme, o kolik to bude. Jednáme s vedením města o změnách tarifu. Nárůst DPH, cen nafty a vyšší mzdy se v cenách příštího roku jistě projeví,“ řekl Zugar, který je paradoxně sám radním města.
„Mohu potvrdit, že radnice na provoz městské autobusové dopravy doplácí. Zatím jsme neobdrželi návrh společnosti Bors na nové ceny jízdného,“ informovala Michaela Machovská z oddělení dopravy a silničního hospodářství břeclavské radnice.

Plánované zdražování se mnohým nelíbí. „Ldé to na komfortu jízdy nepocítí. Kvalita služeb z mého pohledu neodpovídá ceně jízdného. Každý pátek jsou od dvou do šesti hodin odpoledne autobusy, které vyjíždějí z centra směrem na Charvátskou, přeplněné. A navíc mají zpoždění,“ kritizuje dopravce Lukeš.

Bors vlastní sto devatenáct autobusů, jejichž průměrné stáří se pohybuje kolem šesti let. „Máme velmi mladý vozový park, což je na autobusech vidět. Musíme ale dále investovat do obnovy. Chtěli bychom vynakládat ještě větší částky do nákupu dalších autobusů, ale je to nereálné. Už teď je to na hranici rentability této činnosti,“ podotkl Zugar…

Více v Břeclavském deníku v pondělí 19. listopadu