Chátrající kulturní památku chrání od roku 2018 nová stříška z pálených tašek zdobená kovovým křížem od starovického kováře Františka Pechora, pyšní se novými omítkami, a přibyl u ní i cihlový okapový chodník. Poslední ozdoba jí přidala na kráse letos. Jde o hned čtyři hliníkové desky s obrazy utrpení Ježíše Krista, jejichž autorem je malíř Jan Klimeš.

Obrazy jsou umístěné ve výklencích přímo pod stříškou. „Je to olejová malba na silnějším plechu. Hliník jsem vybral proto, že právě tento materiál dobře odolává povětrnostním podmínkám, má minimální rozpínavost a v podstatě neoxiduje,“ zdůvodnil pro město Hustopeče Klimeš.

Jak poznamenal, obrazy nevznikly jen tak ledabyle. Vycházejí totiž ze skutečných historických materiálů. „Je dochovaná fotografie ze dvacátého století, která snímá kapličku od východu. Když jsme si přiblížili detail, tak je dobře patrné, že ve východním výklenku kapličky byl umístěný obraz Veroničiny roušky s otiskem Kristovy tváře. Je to obraz, který se v historii několikrát kopíroval, objevoval se i na kartičkách s modlitbami v kostelích. Takže předpokládáme, že autor původních obrázků na kapličce se nechal inspirovat právě některým z těchto obrázků,“ přiblížil malíř.

Protože se však zbývající tři strany kapličky nedochovaly, debatovali zástupci hustopečské radnice o tom, jaké obrázky vůbec do výklenků umístit. Zvítězily předměty ze souboru Arma Christi. Jde o posvátné křesťanské symboly spojené s Kristovým mučením a smrtí. „S tím, že právě ta původní Veroničina rouška z toho souboru jakoby vypadává, protože není nástrojem umučení. Každopádně zbývající obrazy tvoří sloup s kohoutem jako symbol Petrova zapření Krista, džbán s vodou, který poukazuje na Pilátovo mytí rukou, a konečně dřevěný kříž, na kterém Kristus zemřel,“ upřesnil Klimeš.

Jak podotkl, na všech obrázcích se objevují ornamenty a detaily z historických budov či materiálů města Hustopeče. Například kříž namaloval podle fotografie bočního oltáře původního kostela.