„Jakmile jsou položené obrubníky a všechny další prvky na stavbě, víme už přesnou výměru tohoto pozemku. Mohli jsme se tak dohodnout s Českými dráhami o odprodeji a koupi," vysvětlil Parolek.

Doplnil, že město dosud za dotčené pozemky, nově spojený v jeden, vyplácelo Českým drahám roční nájemné téměř sto padesát tisíc korun. „Za nějakých deset let bychom zaplatili okolo dvou milionů," vypočítal místostarosta.

V důvodové zprávě stojí, že vynaložené peníze za koupi pozemků by město při nájmu vyčerpalo za čtrnáct let. „A to ještě za předpokladu, že by v následujících letech nedošlo k navýšení ceny za pronájem ze strany Českých drah," píše se v ní. Úředníci navíc upozornili, že město získá na koupi více než třímilionovou dotaci.

Podle smlouvy, kterou břeclavští zastupitelé schválili, vzniknou na tomto vytyčeném pozemku věcná břemena. „Spočívají v provozování stávajících vodovodních, kanalizačních a plynových přípojek ve vlastnictví Českých drah," uvádí důvodová zpráva.

„Je to hodně peněz"

Při v středečním jednání o celém materiálu se zdrželi hlasování přítomní zastupitelé 
z opozičního Pro Regionu. Jak poté prohlásil šéf tohoto sdružení Pavel Dominik, České dráhy se dostaly do výhodného postavení tím, že daly souhlas s provedením stavby na svých pozemcích. „Městu teď nezbývá nic jiného, než je koupit. Je to hodně peněz. Asi se to ale nedalo řešit úplně jinak. Když už jsme se do stavby terminálu v Břeclavi pustili, je potřeba to dobojovat," nechal se slyšet Dominik. Kupní smlouvu na pozemek musí ještě posvětit představenstvo Českých drah.

Výstavba nového dopravního uzlu v okresním městě podle Parolka pokračuje na jedničku. „Teď jsou na řadě povrchové práce," přiblížil.

Předávání stavby, která měla počáteční rozpočet téměř šedesáti milionů, se má uskutečnit patnáctého září letošního roku. „Myslím, že to bude i dřív," netajil se optimismem břeclavský místostarosta.

Dělníci přitom doháněli zpoždění, jež nabrali při výstavbě kruhového objezdu ve Stromořadní ulici. Ten vznikl zároveň s dopravním terminálem.

Práce na novém nádraží, které ve městě propojí autobusovou a vlakovou dopravu, začaly loni na jaře. Terminál stál Břeclavské jen 
v minulém roce pětadvacet milionů korun.