HLASUJTE V ANKETĚ V PRAVÉ ČÁSTI STRÁNKY
>>>>>>>>>>>>>>>>

„Víme, že vaření piva má v Břeclavi velkou tradici. Bohužel zdejší pivovar zkrachoval. Chceme tak dát lidem příležitost, aby měli pivo, které vezmou za své a zamilují si ho,“ vysvětlil Zdeněk Mikulášek, manažer pivovaru Bernard, který stojí za vznikem Břeclavské jedenáctky.

Hned na první pohled konzumenta kromě názvu upoutá na pivní láhvi i „sešívaná“ zeleno-stříbrná etiketa, v jejíž středu se tyčí fotografie břeclavského zámku. Nad ní nechybí ani znak města.

„Sázíme na patriotismus místních pivařů, kteří si v minulosti oblíbili pivo z pivovaru Podlužan. Jde také o to, že tak velké město, jakým Břeclav je, si své pivo určitě zaslouží,“ míní Mikulášek.

Břeclav se tak přidá k několika dalším městům v České republice, které budou mít svou vlastní značku z humpoleckého pivovaru Bernard. „Mimo jiné mají svou jedenáctku v Prostěji, Opavě nebo Hradci Králové,“ doplnil Mikulášek.

Čím více břeclavské jedenáctky vypijete, tím se budete mít lépe. I tak by se dalo parafrázovat motto pivovaru Bernard. Břeclavské, pokud si svou značku oblíbí, čeká totiž odměna. „Z každé vypité láhve půjde desetník na nějakou aktivitu, která zvítězí v našem hlasování,“ podotkl manažer humpoleckého pivovaru.

V Břeclavi se oblíbený chmelový nápoj vařil od poloviny šestnáctého století pod patronátem Lichtenštejnů. Přežil i dvě pohromy: v roce 1941 velkou povodeň a o tři roky později i bombardování. Osudným se mu nakonec stal rok 1998, kdy byl na něj vyhlášen konkurs.

Břeclavský pivovar produkoval své pivo hned pod několika názvy. Podlužan vyráběl světlou desítku Ideál a tmavou Mazák, tmavý ležák Speciál, světlý ležák Primáš nebo desítku Břeclavský kanec. Znalci si pamatují i Švějkovu desítku a dvanáctku s etiketou dobrého vojáka Švejka.