Téměř totožný výsledek přineslo hlasování o úvěru. „Naskýtá se možnost urychlit věci, které máme v programu. Peníze jsou nyní díky nízkému úroku velmi dostupné. Využijeme je k rozumným investicím," ujišťoval místostarosta Jaroslav Válka (ČSSD).

Břeclavští chtějí vložit peníze do chátrající obřadní síně u městského hřbitova, dosluhujících semaforů, protipovodňových opatření, výstavby nového domu s pečovatelskou službou a opravy ulice Na zahradách.

Protinávrhy se ozvaly především právě s výhledem na využití úvěru. Opoziční zastupitel Luboš Krátký (ODS) je přesvědčený, že by půjčené peníze měly sloužit hlavně k doplacení nákladů pokrytých převážně dotací. Sepsal kvůli tomu i otevřený dopis. Jeho snahu však zastupitelstvo zamítlo.

Vedení radnice s argumenty Krátkého nesouhlasí. Zdůvodňuje to tím, že nechce, aby kroky města usměrňovaly dotační příležitosti. „Přitom když jsme se v minulém volební období (Krátký byl místostarostou – pozn. red.) bavili o rámcovém úvěru sto milionů korun, dostávali jsme za to od opozice za uši," připomněl zastupitel situaci týkající se vybudování dopravního terminálu.

Břeclavští splatí dosavadní dluhy v roce 2018, poté začnou vracet peníze z nového úvěru. Ročně počítají s dvanácti miliony korun.

S podobou rozpočtu a úvěru souhlasil také městský finanční výbor, v jehož čele je další z opozičních zastupitelů Leopold Levák (KSČM). Zatímco mnozí členové opozice nejsou s navrženým využitím úvěru příliš spokojení, koaliční zastupitel Dymo Piškula (Pro Region) by s půjčenou sumou ještě přitvrdil. „Vzhledem 
k nízkému úroku je pro investice velmi výhodná doba. Navrženou výši považuji ještě za málo ambiciozní. Striktně odmítám řídit se dotacemi. Nechci další dopravní hřiště 
v areálu cukrovaru, kam žádná škola nechodí. Je třeba dělat věci, které mohou město posunout," nechal se slyšet Piškula, jenž v minulosti vedl město po dvě volební období jako starosta.

Na přetřes přišla i nová podoba muzea a galerie, kde budou ve srovnání s letoškem nakládat s více než dvojnásobnou částkou: čtrnáct a půl milionu korun. Důvodem je převod úkolů a zaměstnanců z úřadu. Tam budou náklady o to nižší.