Zcela nový kabát dostane břeclavské nádraží. Přestavba završí mnohamiliardový projekt, v rámci kterého zmodernizovaly firmy v minulých letech na Břeclavsku oba železniční koridory.

Cestujícím na břeclavském nádraží, které patří kvůli své strategické poloze k nejvytíženějším v republice, se dostane většího komfortu. Zkvalitní se také služby. „Práce by měly začít už prvního října. Plánujeme, že nainstalujeme nový infobox. Vzniknou ale především nová nástupiště a výtahy. Přestavby se dočkají také kolejiště. Tím pádem odbavíme daleko více vlaků,“ vysvětloval přednosta břeclavského nádraží Libor Semorád.
Lidé budou ale muset leccos překousnout. „Dá se říct, že budou chodit po staveništi mezi stroji. Určitě se zmenší prostory, po nichž se teď normálně pohybují. Nebezpečí nicméně nikomu nehrozí, vše bude zabezpečeno,“ poznamenal Semorád.

„Nemělo by to omezit ani provoz na stanici,“ doplnit. Rekonstrukce, která je rozdělená do dvou etap, by měla trvat dva a půl roku.
Omezení na nádraží, která budou při stavebních úpravách nezbytná, berou někteří lidé jako nutné zlo. „Nedá se nic dělat. Nádraží se opravují ve všech městech. Třeba stanice v Šaštíne, kde bydlím, je v hrozném stavu. Budu ráda, když to tady v Břeclavi bude vypadat hezky,“ nechala se slyšet cestující Anna Vodová.

Potřebná ozdravná kúra břeclavského nádraží, kde se kříží koridory na Brno a na Přerov, ale možná nezačne v plánovaném termínu. „Ve výběrovém řízení je dvanáct firem. Jsou mezi nimi zástupci i z Portugalska, Německa a Rakouska. Veřejná soutěž ale stále ještě není u konce. Je tedy možné, že nastanou komplikace,“ osvětlil důvod možného zpoždění vedoucí projektu přestavby břeclavského nádraží Pavel Krahulík.
Na komplex budov, jež jsou součástí železniční stanice, se téměř třímiliardový rozpočet vůbec nevztahuje. „Není to v moci Stavební správy Olomouc. Vlastníkem jsou totiž České dráhy. A ty, pokud vím, v nejbližší době s rekonstrukcí budov na břeclavském nádraží nepočítají,“ uvedl Krahulík.