Pokud se podaří Břeclavi sehnat peníze, cyklisté se mohou těšit na spoustu změn k lepšímu. Vedení města má několik plánů, které by rádo uskutečnilo.
„Při řešení stávající sítě cyklostezek v Břeclavi se snažíme řešit pět důležitých oblastí. Jedna z nich je spojení Poštorné a Břeclavi. Navrhujeme propojení pod zámkem, kde by vedla cesta kolem rybníka Včelínek k mostu přes odlehčovací rameno Dyje. Další možností je využití nově otevřené lávky přes odlehčovací rameno podél nemocnice, vybudováním lávky přes Dyji, ulice Šilingrova s vyústěním u nádraží, “ nastínila břeclavská místostarostka Dagmar Adámková.

Břeclavští dále zvažují cyklotrasu, která propojí Charvátskou Novou Ves s rybníkem Apollo. Další místo, kde město navrhuje úpravy pro potřeby cyklistů, je u firmy Moraviapress. „Jedná se o trasu ze Zahradní ulice přes ulici Karla Hynka Máchy, pokračováním za bývalými kasárnami, v ulici Hybešova, Na Zvolenci a Jana Moláka. Další větví z této trasy by bylo využití stávajícího podjezdu pod drahou s využitím panelové cesty kolem bývalého depa Českých drah. Cyklostezka by ústila u Gumotexu,“ uvedla Adámková.

Místostarostka konzultovala některé možnosti také s břeclavským zastupitelem Lubošem Krátkým. Ten byl před zhruba dvěma lety jedním z prvních iniciátorů změn, které by cyklistům v některých částem města značně ulevily.

Například ve Staré Břeclavi existují tři možnosti přemostění Dyje. „Lávka by mohla vzniknout u Pastviska na veslařský klub, tam s ní už počítá územní plán,“ nastínil Krátký.

Další možností je podle něj prodloužení ulice Zahradní směrem ke špici s dalším mostem přes odlehčovací rameno Dyje. A nakonec je to prodloužení ulice Generála Šimka, kde by mohl být závorkový most, což znamená opět další most navíc přes Novou Dyji. „Mnoha lidem z Poštorné a Charvátské Nové Vsi by to zkrátilo cestu do Staré Břeclavi a hlavně by se vyhnuli dopravě v centru,“ podotkl Krátký.

Tento nápad se velmi líbí například Petru Novotnému ze sídliště Na Valtické. „Dřív těch cest kolem Dyje cyklisté hodně využívali. Teď jsou hodně zdevastované. Kdyby tam byl navíc most, hodně by to pomohlo, takže to velmi vítám,“ uvedl.

Místostarostka Adámková navíc přišla s plánem další lávky přes Dyji, tentokrát v centru města prodloužením ulice U Stadionu, s vyústěním u takzvané „Žluté školy“. „I to je jedna z možností, kdyby samozřejmě bylo dostatek peněz, o které teprve budeme žádat,“ poukázala.

Břeclavské vedení zatím provádí průzkumy a rozbory možných řešení. Už lepší nástin, z něhož se dá přesněji vycházet, poskytne pravděpodobně na dubnovém zasedání zastupitelů.