Jeho součástí je i odkaz na internetové stránky s názvem konec dymokracie. Za vším stojí sdružení Perspektiva pro Břeclav, která odstartovala první část své volební kampaně.

„Snažíme se občany Břeclavi probrat z takové lhostejnosti a chceme jim zkusit podat informace o dění na břeclavské radnici nezkreslenou cestou. Zkrátka chceme ukázat, že není všechno zlato, co se třpytí,“ vysvětlil důvod vzniku plakátu předseda Perspektivy pro Břeclav Jiří Tichý.

Jak podotkl, pojem dymokracie ale nemusí lidé vůbec vnímat ve vztahu k osobě starosty Dymo Piškuly.

„Ve Starém Řecku se základní volební jednotky, tedy obce, nazývaly dymos. Takže z nich tento název odvozujeme,“ poodhalil Tichý s tím, že slogan „nejsme pro region“ je už jen jakousi slovní hříčkou.

„Zvolili jsme jej záměrně, abychom nastínili zaměření naší činnosti především směrem k městu a nikoli k regionu, pokud jde o investice. Zároveň jde ale nepochybně o slovní hříčku v souvislosti s názvem vládnoucího sdružení v Břeclavi,“ podotkl.

Starosta Piškula hesla či internetové stránky osobně nebere. „Billboard jsem v Poštorné už viděl. Každý má právo říct svůj názor. Oni jej říkají v době, kdy ví, že odcházím. Myslím si, že každý si uvědomuje, že když bude starostou někdo jiný za Pro Region, tak za čtyři roky bude na plakátech třeba dominokracie,“ pousmál se Piškula s odkazem na jména místostarosty Pavla Dominika.

Tichý však zároveň nepopírá, že jedním z důvodů kampaně je i desáté místo Piškuly na kandidátce. „Jeden z impulzů byl ten, že starosta Piškula řekl, že už kandidovat nebude. A přesto se znovu objevil na kandidátce. Nemyslím si, že jeho pozice na desátém místě je tak bezvýznamná, jak tvrdí. A podle mého i on sám doufá, že se prokroužkuje nahoru,“ byl přesvědčený.

Starosta to však odmítá. „Kandiduji proto, že mě k tomu vyzvali kolegové z Pro Regionu. I kdybych ty volby s přehledem vyhrál, tak jsem jim řekl, že jim nebudu stát ve stínu. Mojí kandidátky se nebojí, pokud Jiří Tichý ano, tak si myslím, že podceňuje ty, kteří jsou v našem sdružení přede mnou,“ reagoval starosta s tím, že chtěl spíše svou účastí sdružení podpořit.

Že billboard či stránky na sociální síti facebook Břeclavany zaujaly, Tichý potvrzuje. „Ze statistik na internetových vyhledávačích víme, že billboard má vliv na návštěvnost. Facebook jsme zvolili záměrně. Jedním z našich cílů je přitáhnout ke komunálním volbám mladší generaci,“ uvedl.

A obyvatelé města už skutečně velký plakát zaregistrovali. „Billboard jsem už viděla. Podle mě je to asi nějaká provokace na starostu Piškulu. Na ty jejich internetové stránky se nejspíš podívám. Myslím si, že pro město starosta moc neudělal. Zbytečně mrhá penězi, raději by jich mohl dát více pro děti. Pořád je tady málo hřišť,“ myslí si mladá maminka Veronika Šenková.