Spokojenost. Tu pociťuje většina lidí pracujících v cestovním ruchu na konci léta. Například v autokempu Merkur se od začátku dubna ubytovalo sto sedmdesát tisíc návštěvníků.
„Sezóna sice skončila, ale kemp máme otevřený až do října. Sázíme na rybáře,“ uvedl vedoucí autokempu Jan Duda. Vysokou návštěvnost podle něj letos ovlivnilo hlavně dobré počasí, příznivé ceny a čistá voda v lagunách. Za největší úspěch Duda považuje to, že každým rokem vzrůstá počet zahraničních návštěvníků. Vyzdvihuje také to, že díky čistění dokázali udržet dobrou kvalitu vody.
„Příští rok bychom chtěli odbourat rušení nočního klidu. Někteří návštěvníci, kteří se v noci vrací z diskotéky, budili ostatní. Chceme také vylepšili ubytovací kapacity a prodloužit veřejné osvětlení a rozhlas i do druhé části kempu,“ prozradil Duda.
Na nejnavštěvovanější památce na okrese, na zámku v Lednici, turistická sezóna ještě neskončila. „Zatím nechceme zveřejňovat počet návštěvníků, protože nás čeká skoro celé září, kdy mají na zámek přijíždět zájezdy. Vypadá to ale tak, že letos budeme mít o dvacet procent vyšší návštěvnost,“ uvedla kastelánka Ivana Holásková.
Manažerka společnosti Lodní doprava Monika Vintrlíková rovněž hodnotí končící sezónu jako úspěšnou: „Rozšířili jsme lodní trasu na Nových Mlýnech až do Brodu nad Dyjí. Zaznamenali jsme také zvýšený počet návštěvníků i turistů ze zahraničí.“
Naopak typickou klientelou hotelu Pavlov, který letos otevřel poprvé, se staly tuzemské rodiny s dětmi. „V červenci a srpnu jsme měli téměř zaplněnou kapacitu,“ zhodnotil provozní hotelu Richard Kalců.