Spokojený byl například Jakub Ševčík. „Je to super nápad, který zabrání častým krádežím kol. Jsou to dobře investované peníze města, myslím, že hodně lidí cyklověž uvítá,“ řekl Břeclavan.

Zatímco někteří jsou pro, další projekt spíše kritizují. Nelíbí se jim třeba výše ceny a pochybují o budoucím využití. Zástupci města jsou však přesvědčení, že věž prázdná nezůstane. Pomoci má především těm, kdo se kvůli zlodějům obávají kola nechat venku.

V úterý vsadili dělníci do konstrukce speciální výtah, který bude s koly pohybovat uvnitř zařízení. Věž bude plně automatická, lidé se do ní nedostanou. Za uložení kola zaplatí pět korun na den.

OBJEV STARÝCH SKLEPŮ

Ačkoli se pracovníci činí, cyklisté si na výsledek počkají ještě několik měsíců. Mluvčí břeclavské radnice Jiří Holobrádek Deníku Rovnost řekl, že kolaudace je v plánu v září. „Bude se totiž ještě upravovat prostor před věží, kde je to teď spíš zpustlé. Stejně tak bychom v těch místech, kde je i autobusové nádraží, chtěli pro cestující postavit čekárnu se sociálním zařízením,“ uvedl Holobrádek.

Betonové základy dostala břeclavská cyklověž už na podzim minulého roku. Mírné zpoždění znamenal objev starých sklepů. Poté práce zastavilo počasí. Nyní dělníci začali se základy spojovat hlavní ocelovou konstrukci.

Stejně jako v Břeclavi vzniká cyklověž i v nedalekém Hodoníně. V následujících týdnech a měsících vyroste u vlakového nádraží. Dělníci se nedávno pustili do kopání základů. „Při tom objevili starou kanalizaci. V současné době už je ale všechno vyřešené a se stavbou se bude pokračovat dál, jakmile to počasí dovolí,“ oznámil mluvčí Hodonína Josef Horníček.

Hodonínští zaplatí přibližně dvanáct milionů, z rozpočtu ale půjde jen deset procent. Se zbytkem pomůže dotace. „Cyklověž se speciálními boxy pojme až 118 kol. Ta se údajně dají zaparkovat za půl minuty,“ dodal Horníček. Hotovo podle něj bude v červnu.