„Hledali jsme nový postup, který by odstranil nedostatky starého webu a navíc přinesl něco nového, co je na ostatních městských webech těžko k vidění – jakousi originalitu. Weby okolních měst jsou jeden jako druhý. Jako by si z oka vypadly a byly z pera jednoho tvůrce,“ vysvětlil Hlavňovský.

Při pátrání po tom, kdo by představu novátorství dokázal proměnit ve skutečnost, narazili pověření pracovníci města na břeclavskou firmu Pixelhouse. „Její návrh webu hned při prvním zkoumání splňoval naše očekávání,“ prozradil Hlavňovský s tím, že příprava nových stránek města trvala asi rok.

„Při tvorbě webu hrálo důležitou roli i to, že se na pozici vedoucího oddělení turistického informačního centra objevil nový člověk, který měl potřeby je prezentovat na webu – kolegyně Lenka Bartošová,“ poznamenal informatik.

Skloubením aktivit města s informačním centrem se podle něj povedlo, že má město tak trochu jíný web. „Nicméně odpovídající dnešní době a požadavkům, které jsou dnes třeba směrem k hendikepovaným lidem,“ uvedl Hlavňovský.

Protože aktualizace nového webu není v silách pouze jednoho člověka, stará se o něj asi patnáct lidí z radnice. Doplňují do něj aktuální informace.

„Včera byla vyhlášena soutěž o Zlatý erb. Uvidíme, jestli v ní s tímto webem získáme nějakou cenu,“ doufá Hlavňovský v úspěch pro Břeclav v každoročním klání o nejlepší webové stránky.

Podle vedoucí Turistického informačního centra v Břeclavi Lenky Bartošové je vznik nových webových stránek ku prospěchu. „Chtěli jsme stránky turisticky zatraktivnit tak, aby člověk, který se zajímá o Lednicko-Valtický areál, zde našel co nejvíce informací,“ uvedla.

Jedna z částí nových webovek je věnována také Lichtenštejnskému domu. A právě s ním na webu souvisí nová služba. Lidé mají možnost prostřednictvím e-shopu nakoupit lichtenštejnská vína nebo další zboží, které informační centrum nabízí, jako jsou různé publikace či DVD.

Adresa nových stránek města Břeclav je www.breclav.org nebo www.breclav.eu. Doména www.breclav.cz je podle Hlavňovského zadaná místním podnikatelem. Břeclav proto musela předl lety zvolit náhradní řešení a zároveň si zaregistrovala evropskou doménu.